| کد خبر: 155013 |

مدیرکل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی:

طراحی نظام شایستگی مدیران و سیستم جامع امور اداری

جبار جلیلیان، مدیرکل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بنادرو دریانوردی ضمن اعلام ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از مهر 96 گفت: نظام شایستگی مدیران و سیستم جامع امور اداری طراحی شده و در دست اجرا می باشند.

تین نیوز

جبار جلیلیان، مدیرکل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بنادرو دریانوردی ضمن اعلام ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از مهر 96 گفت: نظام شایستگی مدیران و سیستم جامع امور اداری طراحی شده و در دست اجرا می باشند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی ،جبار جلیلیان، مدیرکل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بنادرو دریانوردی در خصوص وضعیت نیروی انسانی سازمان در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی گفت: از ماه های قبل، در منابع انسانی با نظر آقای راستاد رویکرد جدیدی تحت عنوان رویکرد نگهداشت منابع انسانی را پیگیری می کنیم و در این رویکرد تلاش کردیم تا خودمان را در معرض نظرات دیگران قرار دهیم و انتقادات و پیشنهاداتشان رابشنویم و لحاظ کنیم. این رویه را از تهران و بنادر خوزستان آغاز کردیم و در تمام بنادر کشور ادامه خواهد یافت.

وی در خصوص نگهداشت منابع انسانی افزود: منظور از نگهداشت منابع انسانی مجموعه اقداماتی است که برای افزایش رضایت پرسنل مد نظر است. از جمله امور رفاهی، معیشتی، بیمه و ...

جلیلیان با تاکید بر اهمیت بیمه برای کارکنان سازمان گفت: طبق برآوردها 65 درصد پرسنل و بازنشستگان از وضعیت بیمه خود راضی بوده اند که البته کافی نیست و مشکلاتی از جمله تاخیر در پرداخت خسارت وجود دارد که به دنبال برطرف کردن آنها برای سال آینده از طریق یک قرارداد دقیق تر هستیم.

بازنگری و به روز رسانی پرونده تمام پرسنل رسمی

وی افزود: اقدام دیگر مدیریت توسعه منابع انسانی و پشتیبانی بازنگری و به روزرسانی پرونده پرسنل رسمی سازمان در راستای رفع ایرادات و کاستی ها بود. برای این منظور کلیه مدارک بازبینی و بررسی شده و به زودی نهایی و اعمال خواهد شد.

ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان از مهر96

مدیرکل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان بنادرو دریانوردی در خصوص وضعیت اشتغال بازنشستگان گفت: با توجه به نامه مهر ماه معاونت سرمایه انسانی و سازمان امور استخدامی کشور به کارگیری بازنشستگان از این تاریخ ممنوع شد و این امکان وجود ندارد.

وی در خصوص آزمون استخدامی افزود: در سال 96 از طریق آزمون استخدامی 200 نفر در سازمان بنادر و دریانوردی جذب خواهند شد و برای همین منظور سازمان امور استخدامی سه برابر ظرفیت به ما معرفی کرده که پس از اعلام آن ها این مصاحبه ها کلید می خورد.

وی ادامه داد: امروز همه چیز در زمینه منابع انسانی در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی است و می تواند یک دوره طلایی به ثبت رسد. به نحوی که بهترین دوره سازمان خصوصا در زمینه رسیدگی به پرسنل و منابع انسانی ثبت شود.

جلیلیان گفت: شنیده هایی در خصوص طرح مجلس برای تعیین تکلیف پرسنل غیر رسمی بالای 10 سال در تمام سازمان ها و ارگان ها وجود دارد اما چیزی ابلاغ نشده است.

وی در خصوص وضعیت ایثارگران و شرایط و امکانات ویژه آن ها گفت: در برنامه ششم توسعه، امکانات بیشتری برای ایثارگران پیش بینی شده که لحاظ شده است.

اجرای سیستم جامع امور اداری در آینده نزدیک

وی افزود: برنامه دیگری که در مدیریت منابع انسانی دنبال کرده ایم سیستم جامع امور اداری بود. طبق مشاهدات و بررسی های ما در بخش های مختلف سازمان فرآیندهای مختلفی برای انجام کارها وجود داشت و با راه اندازی و اجرای سیستم جامع امور اداری که تا 19 مهر نهایی شد، در آینده شاهد وحدت رویه در بخش های مختلف خواهیم بود.

طراحی نظام شایستگی مدیران

وی در پایان گفت: اقدام مهم دیگری که در دست انجام است و شاید در ایران تنها دو سه نهاد انجام داده باشند، نظام شایستگی مدیران است که بر اساس آن، طی مطالعاتی قابلیت ها و توانمندی های افراد مشخص می گردد و در تصمیمات آتی سازمان لحاظ خواهد شد و این طرح تا کنون برای حدود 90 نفر از مدیران اصلی سازمان بنادر و دریانوردی لحاظ شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.