| کد خبر: 154914 |

برگزاری اولین جلسه کمیته علمی سیزدهمین همایش بین المللی ICOPMAS2018

اولین جلسه کمیته علمی سیزدهمین همایش بین المللی ICOPMAS2018 با حضور مهندس اله یار، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

تین نیوز

اولین جلسه کمیته علمی سیزدهمین همایش بین المللی ICOPMAS2018 با حضور مهندس الله یار، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، اولین جلسه کمیته علمی سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی ( ICOPMAS2018 ) با حضور مهندس اله یار، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در طبقه دوازدهم ساختمان مرکزی برگزار شد.

در این جلسه که به منظور همفکری اعضا برگزار شد، پس از ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، موضوعاتی شامل شعار همایش، موضوعات پیشنهادی هیات رئیسه، پارامترهای ارزیابی و شیوه داوری مقالات، زمان بندی و تقویم علمی همایش طرح شدند و اعضا نظراتشان را بیان کردند.

مهندس اله یار، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص این جلسه گفت: برگزاری جلسات کمیته علمی، به ارتقا و بهبود کیفیت همایش بین المللی ICOPMAS کمک می کند و ما به دنبال آن هستیم تا با بهره گیری از نظرات و پیشنهادات اعضا، همایشی علمی و متناسب با استانداردهای جهانی برگزار کنیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی 2018 گفت: در واقع این همایش مقدمه همایش 2020 پیانگ در ایران خواهد بود و در سال 2020 همایش پیانگ و ICOPMAS تلفیق می شوند و در قالب یک همایش برگزار خواهند شد.

وی افزود: ما به دنبال نهادینه کردن برخی فرایندها و جذب مقالات علمی تر و کاربردی تر در این همایش ها هستیم تا از این طریق دانشجویان و اساتید کشور نیز به ایده پردازی و تولید مقالات علمی دریایی توجه پیدا کنند.

اله یار اظهار کرد: گستردگی موضوعات در حوزه دریا بسیار زیاد است و بخش های متنوعی برای پرداختن وجود دارد. با این وجود ما در همایش ICOPMAS تلاش می کنیم از زمینه تخصصی همایش یعنی سواحل، بنادر و سازه های دریایی غافل نشویم و توجه و تمرکز ما روی این موضوعات خواهد بود.

اولین دوره این همایش با نام "کنفرانس بین المللی بندرسازی و سازه های دریایی" در هفتم خرداد ماه سال 1369 در دانشگاه تهران برگزار و دوازدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی ICOPMAS2018 در روزهای در روزهای 5 الی 7 آذر 1397 برگزار خواهد شد.

اهداف همایش های دوسالانه بنادر، سواحل و سازه های دریایی ( ICOPMAS ) به این شرح هستند:

· ارتقاء جایگاه بنادر به عنوان پل ارتباطی با اقتصاد جهانی و ایجاد فرصت های متنوع اشتغال و کارآفرینی

· ایجاد بستری مناسب جهت تبادل نظر و انتقال تجربیات جامعه متخصصین و فرهیختگان دریایی کشور با دانشمندان و نخبگان بین المللی

· ایجاد بستری مناسب جهت ارائه توانمندیهای تخصصی کشور در حوزه سواحل، بنادر و سازه های دریایی

· زمینه سازی و برنامه ریزی جهت توسعه همکاری های کارفرمایان، مهندسان مشاور، پیمانکاران و دیگر متقاضیان ارائه خدمات با جامعه بین المللی

· تاکید بر برنامه های توسعه پایدار در حوزه سواحل، بنادر و سازه های دریایی خصوصاً سواحل مکران

· توجه به نقش مناطق ساحلی و ایجاد زمینه های مشارکت همگانی در ساماندهی سواحل و مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی

· فرهنگ سازی در بهره برداری پایدار از سواحل و دریا

· ارتقاء جایگاه جمهوری اسلامی ایران در همکاری های منطقه ای و بین المللی

· اطلاع و ترویج آخرین دستاوردهای علمی، فنی و اجرایی در حوزه سواحل، بنادر و سازه های دریایی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.