| کد خبر: 154550 |

سعیدی پور اعلام کرد؛

پایش و ارزیابی الزامات HSE دربندر شهید رجایی با حضور 25 ممیز

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای طرح ممیزی الزامات HSE در بزرگترین بندر تجاری کشور به مدت 40 روزتوسط 25 نفرازکارشناسان خبره HSE بندر و شرکت های فعال در بندر شهید رجایی خبر داد.

تین نیوز

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای طرح ممیزی الزامات HSE در بزرگترین بندر تجاری کشور به مدت 40 روزتوسط 25 نفرازکارشناسان خبره HSE بندر و شرکت های فعال در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمدعلی اصل سعیدی پور" مقوله ایمنی، بهداشت و محیط زیست را به عنوان یکی از عوامل مهم برای حفظ صیانت از سرمایه های انسانی و مالی در بندر شهید رجایی دانست و گفت: پیاده سازی و اجرای قوانین الزامات  HSE در بزرگترین بندر کانتینری کشور و نظارت دقیق بر فعالیت های پیمانکاران و ارزیابی عملکرد آنها از مهمترین رسالت های این بندر محسوب می شود.

وی با اشاره به این که هزینه های جانی و مالی ناشی از بروز حوادث بسیار گرانتر از پیشگیری است،افزود: پیشگیری از خطرات، بیماری های شغلی و آلودگی محیط زیست یکی از مهمترین مقوله فرهنگ سازی در بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران است.

سعیدی پور بر لزوم فرهنگسازی HSE و نهادینه شدن آن به عنوان یک فرهنگ و اصل در رفتار و مسؤولیت اجتماعی در بزرگترین بندر تجاری کشور تاکید کرد.

وی با بیان این که شرکت های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی توسط تیم 25 نفره ممیزان متخصص حوزه HSE ممیزی می شوند، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ارزیابی میزان انطباق عملکرد پیمانکاران با الزامات ملی و بین المللی و دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان سازمان مرجع ارتقای سطح ایمنی، بهداشت و محیط زیست پیمانکاران در حال انجام است.

سعیدی پور در ادامه گفت: پس از پایان ارزیابی، نقاط ضعف پیمانکاران در قالب گزارش عدم انطباق به صورت رسمی به سازمان بنادر و دریانوردی ابلاغ می شود و تمامی پیمانکاران موظف به تدوین و اجرای اقدامات اصلاحی خواهند بود.

معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه پیمانکاران بر اساس شاخص های مورد ارزیابی و امتیاز اکتسابی، الویت بندی و معرفی می شوند، اظهارکرد: برای اجرای ممیزی قوانین و الزامات HSE، عملکرد بیش از صد شرکت توسط 25 نفر ممیز طی ماه آبان و آذر صورت می پذیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.