| کد خبر: 154242 |

معاون سازمان بنادر و دریانوردی:

بنادر و سواحل به شناور آتش‌خوار مجهز می‌شوند

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای ارتقا ایمنی بنادر و مقابله با بحران آتش‌سوزی در دریابنادر و سواحل به شناور آتش‌خوار مجهز می‌شوند.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای ارتقا ایمنی بنادر و مقابله با بحران آتش‌سوزی در دریابنادر و سواحل به شناور آتش‌خوار مجهز می‌شوند.

محمدرضا الهیار ظهر امروز در بررسی طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین با بیان اینکه بندر بوشهر از بنادر مهم در عرصه تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا است اظهار داشت: در راستای توسعه خدمات بندری در بوشهر، طرح بندری در جزیره نگین بوشهر اجرایی شده که با تکمیل آن تحول مهمی در این عرصه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بندر بوشهر در عرصه تخلیه و بارگیری کانتینر از بنادر مهم کشور است خاطر نشان کرد: بندر بوشهر دومین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود که با تکمیل پایانه کانتینری جزیره نگین بوشهر، میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر افزایش 2 برابر افزایش می‌یابد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از اجرای طرح لایروبی کانال بندر بوشهر خبردادو تصریح کرد: دو طرح لایروبی برای بندر بوشهر به تصویب رسیده که به زودی اجرای آنها آغاز می‌شود.

الهیار، یکی از این طرح‌های لایروبی در بندر بوشهر را کانال مقابل مجتمع بندری نگین دانست و افزود: اعتبار اجرای این طرح از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تامین شده و به زودی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طول لایروبی کانال اصلی بندر بوشهر 15 کیلومتر به تصویب رسیده گفت: اجرای این طرح که نقش مهمی در پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت بالا دارد بعد از مراحل تامین اعتبار، اجرای آن آغاز می‌شود

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی به کارگیری راهکارهایی برای کاهش رسوب گذاری در بندرهای کشور را یکی از برنامه‌های بلند مدت این سازمان خواند و بیان کرد: با کمک انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل آبی در تلاش است به راهکارهایی برای کاهش رسوب گذاری در بندرها دست یابیم که در این زمینه با مشارکت کارشناسان داخلی و بین المللی مطالعات خوبی صورت گرفته است.

الهیار از تجهیز بنادر و سواحل به شناور آتش‌خوار خبرداد و خاطر نشان کرد:برای ارتقا ایمنی بنادر و مقابله با بحران آتش‌سوزی در دریا بنادر و سواحل به شناور آتش‌خوار مجهز می‌شوند.

وی، با اشاره به وجود تجهیزات اطفا حریق در بنادر استان بوشهر، گفت: این تجهیزات با اعتبارات داخلی در ساحل ایجاد شده اما برای به کارگیری شناورهای آتش خوارها در دریا نقش مهمی درارتقا ایمنی بنادر و شناورها دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.