| کد خبر: 153877 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

پیش بینی 850 میلیاردی هزینه فاز 3 بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی ضمن اعلام بهره برداری از گام اول فاز سوم بندر شهید رجایی گفت: بهره برداری این مرحله تا شهریور 97 به پایان می رسد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی ضمن اعلام بهره برداری از گام اول فاز سوم بندر شهید رجایی گفت: بهره برداری این مرحله تا شهریور 97 به پایان می رسد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، کارگروه‌های تخصصی بررسی لجستیک کشور در همایش بین المللی حمل و نقل و لجستیک بعداز ظهر یکشنبه 14 آبان در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. در حاشیه این همایش، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پاسخ به سؤال خبرنگاران در حوزه تعیین اپراتوری بندر شهید رجایی توضیح داد: در این حوزه در حال طراحی مدلی هستیم که طبق آن مدل کار به دقت پیش برود .

عفیفی‌پور در پاسخ به سؤالی در خصوص تأمین اپراتور بندر شهید رجایی گفت: این کار استراتژیک و خاص است، باید مدل‌های مختلف ارزیابی شود، معایب و محاسن به دقت مورد بررسی قرار گیرد، زیرا در آئین‌نامه نوعی سرمایه‌گذاری هم محسوب می‌شود . ما نیازمند ارزیابی دقیق و منطبق با نیازهای سازمان و نیازمندی‌های روز در این حوزه هستیم .

عفیفی‌پور درباره فاز 3 بندر شهید رجایی بیان کرد: مراحل نهایی انتخاب پیمانکار برای ساخت و ساز در حال طی شدن است که 850 میلیارد تومان پیش‌بینی هزینه داشته‌ایم .

وی ادامه داد: در فاز سوم طول اسکله 1400 متر است و 58 هکتار اراضی پس‌کرانه دارد که در این راستا مدیر برای این ترمینال در سازمان بنادر منصوب شده است . هفته گذشته نیز پیمانکارانی که به صورت مشارکتی در مناقصه ساخت فاز سوم بندر شهید رجایی شرکت کرده‌اند، بازدید از محل داشتند که این امر می‌تواند به روند تسریع کار کمک کند .

عفیفی‌پور همچنین درباره پس‌کرانه بندر شهید رجایی گفت: 2400 هکتار از اراضی موجود بندر شهید رجایی در پس‌کرانه استفاده شد و آنجا اراضی قابل واگذاری نداریم . همچنین 2400 هکتار اراضی پس‌کرانه جدید هم در نظر گرفته شد که دیوارکشی آن 85 درصد پیشرفت دارد، بخش زیادی از این اراضی به صورت اسنادی تملک شده است و بخش دیگری هم معارض دارد .

وی افزود: البته مشاور خارجی سازمان بنادر و دریانوردی هم‌زمان در حال مطالعه جانمایی این 2400 هکتار است تا بتوانیم در حوزه لجستیک به عنوان شهر لجستیکی سرمایه‌گذار جذب کنیم .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درباره تأمین تجهیزات بندر شهید رجایی بیان کرد: 104 میلیون یورو در قالب گام اول تجهیزات وارد بندر خواهد شد که شامل گنتری‌کرین‌ها است که بخشی از آنها وارد شده و تا پایان سال جاری 4 فروند از این گنتری‌کرین‌ها روی ریل می‌رود و تا شهریور 97 همه این جرثقیل‌ها به بهره‌برداری می‌رسد .

وی گفت: همچنین 37 دستگاه ترانستینر داریم که 15 دستگاه آن در بندر شهید رجایی در حال نصب است و تا پایان سال جاری تعداد زیادی از آنها در پس‌کرانه ترمینال 2 بندر شهید رجایی به بهره‌برداری خواهد رسید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.