| کد خبر: 152858 |

اجرای ملاحظات پدافند غیر عامل گامی اساسی و زیر بنایی در بندر شهید رجایی

اجرای ملاحظات پدافند غیر عامل گامی اساسی و زیر بنایی در بندر شهید رجایی

تین نیوز

در دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با سید عبدالمحمد سجادی مدیر کل پدافند غیر عامل این استان از اجرای ملاحظات پدافندی بشکل کاملا مهندسی و علمی در زیرساختهای بزرگترین بندر تجاری کشور سخن به میان آمد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر ودریا نوردی هرمزگان، "الله مراد عفیفی پور" در دیدار با سید عبدالمحمد سجادی مدیر کل پدافند غیر عامل استان هرمزگان که پیش از ظهر یکشنبه 7 آبانماه در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد با بیان اینکه بنادر درجه یک کشور علی الخصوص مجتمع بندری شهیدرجایی یک از مراکز مهم و حیاتی اقتصادی کشور تلقی می گردد اظهار داشت: اختلال درکار  این بندر به هر دلیل آثار منفی  بر عملکرد اقتصاد کشور داشته و حفظ، تقویت و ایجاد زیر ساختهای ارتباطی و تاسیساتی با رعایت ملاحظات پدافندی در مواجه با حوادث غیرمترقبه می تواند عاملی بازدارند باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و همچنین تأکید دولت محترم مبنی بر اجرایی نمودن ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح های زیربنایی بویژه درمراکز حیاتی کشور اقدامات قابل توجهی در مجتمع بندری شهیدرجایی انجام شده است.

عفیفی پور انجام مطالعات و اجرای پروژه های اطفا حریق، احداث ترمینالهای تخصصی نگهداری کالای خطر ناک در این مجتمع بندری، و ارتباط مستمر با ارگانهای همکار از جمله اداره کل هواشناسی و راه و شهرسازی را مهمترین  اقدامات صورت گرفته در این بخش برشمرد .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به بر نامه های اجرا شده در هفته پدافند غیر عامل نیز اشاره ای داشت و گفت : به مناسبت این هفته علاوه برمانور اطفا حریقی که در ترمینال اختصاصی کالای خطرناک روز گذشته با موفقیت برگزارشد مانور دیگری نیز در دستور کار قرار گرفت که توان و آمادگی بندر را در مواجه با قطعی برق و بهرگیری از  دیزل ژنراتورها پیش بینی شده در نقاط حساس مجتمع، به گونه ای که عملیات دریایی و بندری دچار وقفه نشود را مورد ارزیابی وآزمون قرار می داد .

سید عبدالمحمد سجادی مدیر کل پدافند غیر عامل استان هرمزگان نیز در این نشست ضمن تمجید از اقدامات صورت گرفته در بندرشهید رجایی اظهار داشت: یکی از دستگاههایی که بشکل کاملا مهندسی و علمی امور زیر بنای خود را مطابق با ملاحظات پدافند غیر عامل برنامه ریزی نموده اداره کل بنادر و دریا نودی هرمزگان است .

وی ضمن قدردانی از نگاه دقیق مسئولان بندر به مقوله پدافند غیر عامل تلاشهای صورت گرفته را الگوی دقیق و اصولی برای سایر دستگاهها برشمرد .

سجادی همچنین با حضور در بخشهای مختلف بندر شهید رجایی از زیر ساختهای ایجاد شده در حوزه پدافند غیر عامل بازدید کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.