| کد خبر: 151548 |

◄ تخصیص 70 میلیون دلار برای اجرای مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخصیص 70 میلیون دلار از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی خبر داد.

تین نیوز

الله مراد عفیفی‌پور، مدیرکل بنادر ودریانوردی استان هرمزگان از تخصیص 70 میلیون دلار بودجه جهت مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی خبرداد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، عفیفی‌پور در حاشیه بازدید محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر شهید رجایی به همراه جمعی دیگر از معاونان این سازمان، گفت: مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی از جمله مصوبات سفر سال 92 رییس‌جمهوری به استان هرمزگان است.

او افزود: بخش نخست این مرحله شامل 442 متر اسکله به عمق 16 متر و لایروبی یک میلیون و 650 هزار مترمکعب غرب حوضچه سوم است که عملیات اجرایی آن دهه فجر سال 93 آغاز شده است.

عفیفی‌پور تصریح کرد: این طرح در مجموع شامل احداث 1500 متر اسکله، 5 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 55 هکتار محوطه کانتینری است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با اجرای کامل طرح، ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از 6 میلیون به 8 میلیون TEU افزایش می یابد.

بندر شهید رجایی پیشرفته‌ترین و بزرگ‌ترین بندر کشور است. پس از برجام بسیاری از خطوط کشتی‌رانی بزرگ و معتبر جهان برای حضور در این بندر اعلام آمادگی کرده‌اند.

این بندر شامل 40 اسکله است و بخش کانتینری آن دارای 18 جرثقیل غول‌پیکر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.