| کد خبر: 149816 |

ثبت بالاترین میزان ترانزیت خودرو در بندرلنگه و کاهش واردات کالاهای غیر نفتی

مدیر بنادر غرب هرمزگان از 2.5 برابر شدن حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی و افزایش 67 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در عملکرد نیمه نخست سال 1396 خبر داد.

تین نیوز

مدیر بنادر غرب هرمزگان از 2.5 برابر شدن حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی و افزایش 67 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در عملکرد نیمه نخست سال 1396 خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره بنادر غرب هرمزگان، "محمود صابری"مدیر بنادر غرب هرمزگان از ترانزیت 91 هزار و 119 تن کالاهای غیرنفتی که عمدتا شامل خودرو می باشد، خبر داد و به رشد 146 درصدی این بخش از فعالیت های بندری و افزایش 2.5 برابری آن نسبت به مدت مشابه از سال ۹۵ اشاره کرد.

"محمود صابری" با اعلام اینکه طی شش ماهه سال جاری در مجموع 5 میلیون و 507 هزار و 967 تن انواع کالا در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شد، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، 931 هزار و 524 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و4 میلیون و 576 هزار و 443 تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد .

صابری همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی را 403 هزار و 756 تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 67 درصدی داشته است.

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک این بندر در زمینه صادرات و واردات کالا اظهار داشت: زیرساخت‌های بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالیت‌های تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا را دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به اقدامات مدیریت بنادر غرب هرمزگان جهت گسترش فعالیت های بندری و نیل به کانتینری نمودن روند تخلیه و بارگیری کالا گفت:با انجام طرح توسعه بندرلنگه در سالهای اخیر و فراهم نمودن شرایط و وجود تخفیفات گمرکی و ترانشیپی در بندرلنگه شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بودیم که این میزان به 1795 TEU کانتینر پر طی شش ماهه نخست سال جاری رسید و رشد چشمگیر 253 درصدی را رقم زد.

صابری تعداد شناورهای فلزی ورودی به بنادر غرب هرمزگان طی شش ماهه سال ۹۶ را بیش از 4 هزار و 200 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان،84 فروند نفتکش، 300 فروند شناور بالای هزار تن و باقی شناورها زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

وی همچنین یاد آور شد: در نیمه نخست سال جاری، 34 هزار و 509 نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد 13 درصدی است .

لازم به ذکر است،مدیریت بنادر غرب هرمزگان با نظارت بر 7 بندر تجاری و مسافری در غرب این استان و به مرکزیت بندرلنگه علاوه بر ترانزیت کالا و مسافر فعالیت صادراتی ، وارداتی و کاپوتاژ را پشتیبانی می کند و در 165 کیلومتری غرب بندر شهید رجایی واقع شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.