| کد خبر: 149551 |

حضور مقامات دریایی و بندری ایران در گراهمایی کشورهای صاحب بندر در پاناما

گردهمایی کشورهای صاحب بندر ، به موازات گرامی داشت روز جهانی دریانوردی و به مدت دو روز ، در کشور پاناما در حال برگزاری است.

تین نیوز

گردهمایی کشورهای صاحب بندر ، به موازات گرامی داشت روز جهانی دریانوردی و به مدت دو روز ، در کشور پاناما در حال برگزاری است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی و امور تشریفات، در این رویداد جهانی که طی روزهای دهم و یازدهم مهرماه در شهر پاناماسیتی برگزار می شود، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در روز دوم سخنرانی خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، مراسم روز جهانی دریانوردی هر ساله در هفته آخر سپتامبر برابر با هفته اول مهرماه در کشورهای عضو سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) جشن گرفته می شود.

رویداد موازی با گرامی‌داشت روز جهانی دریانوردی در پاناما با حضور مقامات دریایی و بندری کشورهای صاحب دریا و بندر و سازمان های بین المللی و منطقه ای در حالی با سخنرانی رئیس جمهوری پاناما افتتاح شد که اهدافی چون نقش دولت های پرچم در توسعه صنعت کشتیرانی، فعالیت های بندری و چالش های بنادر در تطابق اصلاحات اخیر با کنوانسیون فال را دنبال می کند.

همچنین در این رویداد مهم دریایی، موضوعات دیگری مانند آنالیز سیستم بندری جهانی و چالش های مربوط به دریانوردان نیز مورد بحث و تبادل و نظر قرار خواهد گرفت.

محمد راستاد (معاون وزیر راه و شهرسازی)، هادی حق شناس (معاون امور دریایی)، علی اکبر مرزبان (مدیرکل امور دریانوردان) و ماندانا منصوریان (نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی) به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی وزیر امور دریایی کشور پاناما در این اجلاس دو روزه حضور دارند.

به گفته علی اکبر مرزبان ، مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی، با تصویب شورای سازمان بین المللی دریانوردی این رویداد در سال 2021 میلادی به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.