| کد خبر: 147818 |

رونق چشمگیر عملیات کانتینری در پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری، رقمی بالغ بر یک میلیون و 100هزار TEU کانتینر در پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد که افزایش 32 درصدی به ثبت رسید.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری، رقمی بالغ بر یک میلیون و 100هزار TEU کانتینر در پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران تخلیه و بارگیری شد که افزایش 32 درصدی به ثبت رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "الله مراد عفیفی پور" با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال 96 تا آغاز شهریورماه جاری، اظهار داشت: طی دوره زمانی یاد شده، در مجموع یک میلیون و 138هزار و ۳۱۸ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی تعداد کانتینرهای ترانشیپی در این بندر را رقمی بالغ بر ۱۱۶ هزار TEU اعلام کرد و افزود: جابجایی اینگونه کالاها در پنج ماهه اخیر ۱۰۷ درصد افزایش داشته است.

عفیفی پور اضافه کرد: از مجموع ۷۹۱ هزار و ۹۶۸ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده طی این مدت، بیش از ۲۰۰ هزار TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است که رشد ۲۵ درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از جابجایی 163 هزار و ۳۹۱ TEU کانتینر صادراتی با رشد ۸ درصدی و ۳۰۹ هزار TEU کانتینر وارداتی با افزایش ۲۴ درصدی طی پنج ماهه نخست سال جاری، خبر داد.

وی در پایان یادآور شد: بندر شهید رجایی با بهره مندی از آبخور 17 متر در بخش اسکله های پهلوگیری کشتی و برخورداری از تجهیزات روز دنیا، به عنوان بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.