| کد خبر: 147179 |

عفیفی پور اعلام کرد؛

حرکت شتابان کشتی ترانشیپ روی امواج رونق

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ضمن اشاره به رشد 6 درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در کارنامه عملیاتی بزرگترین بندر تجاری ایران، از افزایش 119 درصدی حجم کالاهای ترانشیپی طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ضمن اشاره به رشد 6 درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در کارنامه عملیاتی بزرگترین بندر تجاری ایران، از افزایش 119 درصدی حجم کالاهای ترانشیپی طی پنج ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "الله مراد عفیفی پور" ضمن اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ابتدای سال 96 تا آغاز شهریورماه   جاری، اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع 35 میلیون و 44 هزار و 335 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال گذشته رشد مثبت 6 درصدی را شاهد بودیم.

وی در ادامه بیان کرد: طی مدت یاد شده، 23 میلیون و 540 هزار و 745 تن کالاهای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که 11درصد افزایش در این بخش از عملیات به ثبت رسید. علاوه بر این، 11 میلیون و 503 هزار و 590 تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

رشد 30 درصدی ترانزیت غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی طی پنج ماهه سال جاری را بالغ بر دو میلیون و 416 هزار 206 تن با رشد 30 درصدی اعلام کرد.

صادرات غیرنفتی از مرز 14 میلیون تن گذشت

عفیفی پور، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 14 میلیون و 360هزار و 234 تن با رشد مثبت یک درصدی عنوان کرد و افزود: طی همین مدت، رقمی نزدیک به 4 میلیون و 419 هزار و 744 تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد و حدود 40 هزار تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

حرکت شتابان کشتی ترانشیپ روی امواج رونق

وی افزود: در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، ترانشیپ یک میلیون و 475هزار و 902 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور به انجام رسید که در مقایسه با پنج ماهه سال گذشته، افزایش چشمگیر 119 درصدی به ثبت رسید.

صادرات 3,3 میلیون تن فرآورده نفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در این بندر پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، سه میلیون و 339 هزار و 383 تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، حدود 35 هزار تن فرآورده نفتی ترانزیت، 6 میلیون و 879 هزار و 996 تن کابوتاژ و یک میلیون و 249 هزار و 185 تن از اینگونه کالاها، نیز از طریق بندر شهید رجایی وارد شد.

میزبانی از 1600 فروند شناور

عفیفی پور در پایان به تردد یکهزار و 649 فروند انواع شناور طی پنج ماهه سال ۹۶ به دروازه طلایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: یکهزار و 369 فروند از این شناورها، بالای هزار تن و 280 فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.