| کد خبر: 146737 |

با تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی:

ظرفیت های بندر شهید باهنر شناسایی شد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از پهلودهی پنج فروند کشتی بزرگ و تکمیل صد درصد ظرفیت اسکله های بندر با شناورهای متقاضی خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از پهلودهی پنج فروند کشتی بزرگ و تکمیل صد درصد ظرفیت اسکله های بندر با شناورهای متقاضی خبر داد.

به گزارش مانا محمد محسنی با اشاره به استفاده صد درصدی از ظرفیت های دریایی و اسکله های این بندر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از فرصت ایجاد شده دوره پسابرجام گفت: پس از گشایش های ایجاد شده و بهبود شرایط صنعت حمل و نقل دریایی در دوره پسابرجام، بندر شهید باهنر برنامه هایی مدونی را در دستور کار قرار داد تا از ظرفیت ایجاد شده در راه دستیابی به اهداف تعیین شده در سیاست های اقتصاد مقاومتی به صورت حداکثری استفاده کند.
وی افزود: بر همین اساس، برنامه های مربوط به تامین نیازمندی ها در قالب توسعه زیرساخت مناسب با مهندسی ارزش و تحمیل حداقل هزینه ها عملیاتی شد که مهم ترین آن انجام پروژه های لایروبی و خارج سازی عوارض پای اسکله های بندر به ویژه بخش نفتی بود.
محسنی اضافه کرد: علاوه بر اقدامات بخش عملیاتی، در بعد مدیریتی نیز با تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در این بندر، ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای رسیدن به اهداف مدنظر، شناسایی شد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان خاطرنشان کرد: نتیجه این نگاه، برنامه ریزی و اجرای اقدامات صحیح مدیریتی با پهلودهی پنج فروند کشتی بزرگ و تکمیل 100 درصد ظرفیت اسکله های بندر با شناورهای متقاضی است.
لازم به ذکر است، بندر شهید باهنر از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است. موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزایر و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.
ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۲ متر در زمان جزر کامل است که پس از بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.