| کد خبر: 146705 |

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان:

بنادر بندرلنگه محور توسعه روابط باکشورهای حاشیه خلیج فارس می شوند

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: با ایجاد خطوط جدید تجاری کالا و توسعه روابط با بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال شکوفایی تجارت دریایی در غرب هرمزگان هستیم.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: با ایجاد خطوط جدید تجاری کالا و توسعه روابط با بنادر کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال شکوفایی تجارت دریایی در غرب هرمزگان هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر ، به نقل از بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری در نشست مشترک با نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبیین اهمیت و جایگاه استراتژیک بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی این منطقه اظهار داشت: اداره بنادر و دریانوردی لنگه با پوشش هفت بندر تجاری و مسافری از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، بر 575 کیلومتر از نوار ساحلی با اهمیت و مهم کشور اعمال حاکمیت می کند.

وی از بندرلنگه به عنوان بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر کیش، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، لاوان، سیری و هندورابی یاد کرد و افزود: این بندر دارای کوتاه ترین فاصله نسبت به بنادر جنوبی با کشور امارات متحده عربی است و هم اکنون یکی از بنادر اصلی ترابری دریایی بار و مسافر ایران به بنادر این کشور است.

وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای بندرلنگه در جهت رشد اقتصادی منطقه غرب هرمزگان بیان داشت: علاوه بر توسعه دریایی، طرح های عمرانی با هدف افزایش پسکرانه و اراضی پشتیبانی بندر در دستور کار قرار گرفته است که تحقق این طرح در افزایش عملکرد فعالیت های بندری و دریایی نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ابراز امیدواری کرد، با افزایش امکانات و زیر ساخت های بندری، ایجاد خطوط جدید تجاری کالا و توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد شکوفایی اقتصادی و تجارت دریایی در غرب هرمزگان باشیم.

صابری همچنین به اقدامات انجام شده در ایجاد فضای مناسب جهت حضور مردم شهرستان، تجار و صاحبان کالا در بندر چندمنظوره لنگه اشاره کرد و افزود: در گذشته فضای مناسبی برای حضور مردم شهرستان و ارباب رجوع وجود نداشت ولی با برنامه ریزی و اقدامات خوبی که طی سال های اخیر به انجام رسید، فضای مناسب و ایمنی فراهم شد و امروز شاهد فعالیت بندری در شأن مردم شهرستان بندرلنگه در غرب استان هستیم.

تعامل اداره بندر، گمرکات و تجار تضمین کننده شکوفایی تجارت دریایی است

نماینده مردم بندر لنگه، پارسیان و بستک در مجلس شورای اسلامی تعامل سه مجموعه اداره بندر، گمرکات و تجار را تضمین کننده پیشرفت و شکوفایی اقتصادی و تجارت دریایی در منطقه غرب هرمزگان دانست.

ناصر شریفی و هیئت همراه از بخش های مختلف بندر تجاری و مسافری لنگه در غرب استان هرمزگان بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت اجرای طرح های توسعه این بندر مهم قرار گرفت.

وی در بازدید از قطب مهم بندری غرب استان هرمزگان، همچنین با حضور در نشستی به بررسی مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت های حوزه حمل ونقل دریایی در این منطقه پرداخت.

نماینده مردم بندر لنگه، پارسیان و بستک در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مسؤولان بنادر و دریانوردی و گمرک اظهار داشت: به دنبال رفع موانع و مشکلات بنادر هرمزگان به ویژه بندر لنگه برای رونق اقتصادی کشور هستیم و امیدوارم در آینده نزدیک به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با مشارکت بیشتر بخش خصوصی به منظور سرمایه گذاری در بنادر و تعامل ارگان های مرتبط با حمل و نقل و تجارت دریایی با اداره بنادر و دریانوردی بویژه اداره کل گمرکات و تجار شهرستان بندرلنگه می توان گام های موثری در پیشرفت اقتصادی غرب هرمزگان برداشت.

شریفی از متولیان تجارت دریایی بندرلنگه خواست، راهکارهای توسعه تجارت دریایی در این منطقه را تنظیم و ارایه کنند تا پیگیری های لازم در مجلس و کمیسیون های مربوطه صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.