| کد خبر: 146425 |

نماینده غرب هرمزگان در مجلس :

تعامل اداره بندر و گمرک تنها راه پیشرفت اقتصاد غرب هرمزگان است

نماینده مردم غرب هرمزگان از متولیان تجارت دریایی بندرلنگه خواست تا راه کارهای توسعه تجارت دریایی را تنظیم و به وی ارائه دهند تا پیگیری های لازم در مجلس و کمیسیون های مربوطه صورت گیرد.

تین نیوز

نماینده مردم غرب هرمزگان از متولیان تجارت دریایی بندرلنگه خواست تا راه کارهای توسعه تجارت دریایی را تنظیم و به وی ارائه دهند تا پیگیری های لازم در مجلس و کمیسیون های مربوطه صورت گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،ناصر شریفی در بازدید میدانی از بندر تجاری و مسافری لنگه درغرب استان هرمزگان ، تعامل اداره بندر، گمرکات و تجار را لازمه پیشرفت اقتصادی غرب هرمزگان دانست .

وی افزود: با مشارکت بیشتر بخش خصوصی بمنظور سرمایه گذاری در بنادر و تعامل ارگان های مرتبط با حمل و نقل و تجارت دریایی با اداره بنادرو دریانوردی بویژه اداره کل گمرکات و تجار شهرستان بندرلنگه می توان گام های موثری در پیشرفت اقتصادی غرب هرمزگان انجام داد.

نمایند مردم بندر لنگه، پارسیان و بستک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به دنبال رفع موانع و مشکلات بنادر هرمزگان برای رونق اقتصادی کشور هستیم و امیدوارم در آینده نزدیک به این مهم دست پیدا کنیم.

وی در بازدید از قطب مهم بندری غرب استان هرمزگان ، همچنین به بررسی مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت های حوزه حمل ونقل دریایی پرداخت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه نیز ضمن معرفی جایگاه استراتژیک بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان گفت: این مجموعه با پوشش هفت بندر تجاری و مسافری از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، همچنین در برگیری 575 کیلومتر مرز دریایی از نقاط مهم مدیریت بر سواحل کشور است.

محمود صابری افزود: بندرلنگه بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر کیش ، ابوموسی ، تنب بزرگ و کوچک ، لاوان ، سیری و هندورابی بوده و دارای کوتاه ترین فاصله نسبت به بنادر جنوبی با کشور امارات متحده عربی است که هم اکنون یکی از بنادر اصلی ترابری دریایی بار و مسافر به این کشور است.

وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای بندرلنگه در جهت رشد اقتصادی منطقه غرب هرمزگان بیان داشت: در ادامه طرح های توسعه ای بندرلنگه و توسعه دریایی ، طرح های عمرانی با هدف افزایش پسکرانه و اراضی پشتیبانی بندر در دستور کار قرار گرفته است که تحقق این طرح در افزایش عملکرد فعالیت های بندری و دریایی نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ابراز امیدواری کرد: با افزایش امکانات و زیر ساخت های بندری ، ایجاد خطوط جدید تجاری کالا و توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد شکوفایی اقتصادی در غرب هرمزگان باشیم.

صابری همچنین به اقدامات انجام شده در ایجاد فضای مناسب جهت حضور مردم شهرستان ، تجار و صاحبان کالا در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اشاره کرد و افزود: در گذشته فضای مناسبی برای حضور مردم شهرستان و ارباب رجوع وجود نداشت که با برنامه ریزی و اقدامات خوبی که انجام شد فضای مناسب و ایمنی فراهم شد و امروز شاهد بندری در شان مردم شهرستان بندرلنگه در غرب استان هستیم.

موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه ی خلیج فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.

داشتن حداقل فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.

بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.