| کد خبر: 145461 |

محسنی اعلام کرد:

صادرات نفت کوره از بندر شهید باهنر پس از ۳۰ سال دوباره کلید خورد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از شروع مجدد صادرات نفت کوره از طریق این بندر پس از گذشت ۳۰ سال با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از شروع مجدد صادرات نفت کوره از طریق این بندر پس از گذشت ۳۰ سال با همکاری بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی ، "محمد محسنی" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: نفت کوره یا مازوت از منابع اولیه سوخت کشتی ها و نیروگاه هاست که پس از گذشت سه دهه، صادرات این محصول از طریق بندر شهید باهنر در راستای اقدامات اجرایی اقتصاد مقاومتی و تحقق اهداف کلان سازمان بنادر از سر گرفته شد.

وی ابراز امیدواری کرد، با توجه به استقبال بخش خصوصی و ظرفیت های بالای این بندر، حجم صادرات فرآورده های نفتی از بندرچند منظوره شهید باهنر به سایر بنادر بین المللی منطقه افزایش یابد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اشاره به ظرفیت ها و زیرساخت های این بندرگفت: موقعیت ممتاز جغرافیایی بندر شهید باهنر در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزایر و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از بندر شهید رجایی تبدیل کرده است.

محسنی بندر شهید باهنر را به عنوان سومین بندر ترانزیتی کشور  و همچنین یکی از قدیمی ترین بنادر چند منظوره استان هرمزگان معرفی کرد و افزود: ویژگی خاص این بندر، برخورداری از آبخور ۱۲ متر برای پهلوگیری کشتی ها کنار اسکله ها در زمان جزر کامل است که پس از بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور داراست.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.