| کد خبر: 144575 |

سرمایه‌گذاری 12 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در بندرامام(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در چهارسال گذشته 42 قرارداد سرمایه‌گذاری بلندمدت با بخش خصوصی به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد ریال در بندرامام خمینی منعقد شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در چهارسال گذشته 42 قرارداد سرمایه‌گذاری بلندمدت با بخش خصوصی به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد ریال در بندرامام خمینی منعقد شد.

به گزارش فرینا، سعدالله عبداللهی افزود: بهره‌برداری از گام نخست کارخانه تولید روغن خوراکی با تولید 700 هزار تن، با ارزشی بالغ بر پنج هزار و 300 میلیارد ریال که با مشارکت بخش خصوصی در مساحتی معادل 22 هکتار انجام شد ، یکی از موفقیت‌ها است که پس از اتمام همه گام های آن برای بیش از 900 نفر اشتغال زایی ایجاد می‌کند.


عبداللهی گفت: اخذ اسناد مالکیت بخش‌های اعظم اراضی یازده هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی و احداث و بهره‌برداری از پایانه اختصاصی کالاهای خطرناک با هدف ایمن‌سازی عملیات حمل و نگهداری کالاها و کانتینرهای دارای وی‍ژگی‌های مندرج در IMDG CODE از دیگر موفقیت‌های این بندر در طول چهار سال گذشته است.


وی با اشاره به انعقاد بیش از 42 فقره قرارداد سرمایه‌گذاری بلندمدت با بخش غیردولتی افزود: احداث پایانه اختصاصی تمام مکانیزه تخلیه و بارگیری غلات به ارزش یکهزار و 807 میلیارد ریال و احداث و بهره‌برداری از اسکله‌های شماره 37 و 38 با ظرفیت پذیرش شناورهای 42 هزار تنی از جمله قراردادهای مهم سرمایه‌گذاری در بندرامام خمینی است.


مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: احداث و بهره‌برداری از سایت‌های عملیاتی تخلیه و بارگیری و انبارش کالا به ارزش 1030 میلیارد ریال و احداث کارخانه نورد فولاد به ارزش 365 میلیارد ریال از دیگر قراردادهای مهم این بندر است.
برخورداری از 55 میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری در سال، بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور با حدود 11 هزار هکتار، برخورداری از 40 پست اسکله عملیاتی فعال، انجام بیش از 42 میلیون تن تخلیه و بارگیری در سال، توان پذیرش یکهزار و 200 فروند کشتى بالای هزار تن و برخورداری از اسکله‌هایی برای پذیرش کشتی‌های اقیانوس پیما با ظرفیت 100 هزار تن و 150 هزار تن از جمله ویژگی‌های بندر امام خمینی است.


استان خوزستان دارای هفت بندر تجاری است که شامل بنادر بزرگ امام خمینی، خرمشهر، آبادان و بنادر کوچک سجافی در شهرستان هندیجان، شادگان و بنادر اروندکنار و چوئبده در جنوب شهرستان آبادان می‌شود؛ این بنادر در مجموع 58 میلیون تن در سال ظرفیت تخلیه و بارگیری دارند.

منبع: پايگاه اطلاع رسانی فرینا (پایگاه خبری مناطق آزاد ویژه اقتصادی)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.