| کد خبر: 144526 |

اولین نشست استانی کمیته راهبردی تفاهم نامه همکاری میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل ها در بندر نوشهر برگزار شد

اولین نشست استانی کمیته راهبردی تفاهم نامه همکاری میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور روزهای 4 و5 شهریور ماه در بندر نوشهر برگزار شد .

تین نیوز

اولین نشست استانی کمیته راهبردی تفاهم نامه همکاری میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور روزهای 4 و5 شهریور ماه در بندر نوشهر برگزار شد .

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی مدیر کل بنادر مازندران هدف از برگزاری این نشست را هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون چگونگی اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان های بنادر و دریانوردی و جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد .

وی با تشریح مصوبات این نشست افزود : بر اساس تصمیمات گرفته شده در نشست امروز و به منظور اجرای تکالیف و وظایف قانونی از جمله اراضی مستحدث و ساحلی و نیز قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها ، سازمان بنادر و دریانوردی می بایست طی فرآیند تشریفات قانونی ،نسبت به انتخاب مشاور ذی صلاح با هماهنگی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری اقدام نماید .

رضوانی تصریح کرد : همچنین در این نشست مقرر شد ضمن تشکیل کمیته هماهنگی و اجرایی در استان ،دبیرخانه این کمیته به مدت یکسال در اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در نوشهر مستقر گردد و اعضای کمیته هر ماه یکبار نسبت به ارائه گزارش به کمیته راهبردی اقدام نمایند.

در ادامه اکرم توفیقی مدیر کل دفتر ممیزی و حد نگاری اراضی سازمان جنگل ها ،مراتع و آبخیز دارای کشور، اجرای قانون اراضی مستحدث و حریم ساحلی را وظیفه ذاتی سازمان جنگل ها در حفظ حاکمیت دولت در مناطق ساحلی عنوان کرد .

وی با اشاره به اینکه برداشت زمینی مبنای تهیه نقشه سازمان جنگل ها در حریم ساحلی در سال 1346 بوده بر ضرورت بروزرسانی این نقشه با همکاری سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد.

محمدرضا الهیار مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان بنادر و دریانوردی نیز طی سخنانی خواستار تشکیل کمیته استانی برای اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری شد.

وی با اشاره به لزوم تشکیل کمیته نظارت با عضویت مدیران کل استانی خاطرنشان کرد: حد نگاری اراضی مستحدث و حریم ساحلی براساس قانون مصوب سال 1354 از اقداماتی است که باید با نظارت این کمیته صورت پذیرد .

محمد تقی انزان پور مدیر کل دفتر حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی نیز تسهیل در اجرای تکالیف قانونی سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در بخش سواحل را از اهداف این نشست برشمرد و خواستار هم اندیشی برای انجام مطلوب وظایف محوله در این بخش شد .

گفتنی است نتایج این نشست در جلسه عصر امروز که با حضور مهندس نبییان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران و دیگر مسئولان دستگاه های ذیربط در محل استانداری برگزار می گردد مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.