| کد خبر: 143667 |

فهرست پروژه های دریایی و بندری هرمزگان برای افتتاح در هفته دولت ۹۶‌ اعلام شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: پروژه های این اداره کل با اعتباری حدود یکهزار و 830 میلیارد ریال هم اکنون آماده بهره برداری است که در هفته دولت سال جاری با حضور مسؤولان کشوری و استانی افتتاح می شوند.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: پروژه های این اداره کل با اعتباری حدود یکهزار و 830 میلیارد ریال هم اکنون آماده بهره برداری است که در هفته دولت سال جاری با حضور مسؤولان کشوری و استانی افتتاح می شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، ‌"الله مراد عفیفی پور" در نشستی با مدیران بندر شهید رجایی اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته دولت سال ۹۶ ، پروژه های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش های سرمایه گذاری، عمرانی، فنی، بندری و دریایی آماده بهره برداری شده است.

وی مجموع هزینه صرف شده برای اجرای این پروژه ها را مبلغی قریب به ۱۸۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اعتبار لازم برای اجرای این پروژه ها به طور عمده از محل منابع داخلی سازمان بنادر و تعدادی از آنها نیز از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین شده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن برشمردن پنج پروژه‌ سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری ایران خاطرنشان کرد: نصب و راه اندازی یک دستگاه آب شیرین کن، تعمیرگاه مرکزی و موتورپول تجهیزات، ساخت دو پایانه نگهداری فرآورده های نفتی و یک پایانه لجستیک کالا و کانتینر از جمله مهم ترین پروژه‌های بندر شهید رجایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۸۵ نفر، فراهم نموده است‌ .

عفیفی پور همچنین با تشریح پروژه‌های دیگر آماده افتتاح در بندر شهید رجایی اضافه کرد: تعمیرات اساسی . خطوط ۲ و ۷ ریلی محوطه داخلی بندر، تامین شناورهای خدماتی و امداد و نجات دریایی و پاکسازی پای اسکله ها به منظور تامین عمق مناسب و افزایش ظرفیت از جمله طرح های قابل افتتاح می باشد.

وی خارج سازی سه فروند مغروقه در نزدیکی جزیره لاوان، دهانه ورودی بندر شهید باهنر و ساحل سورو و همچنین تعمیرات اساسی و بهسازی سیستم کنترل ترافیک دریایی( VTS ) خلیج فارس را از دیگر پروژه های دریایی و بندری قابل افتتاح در این استان برشمرد که علاوه بر افزایش ظرفیت عملیاتی و ارتقاء ایمنی در آب های تحت پوشش را به همراه خواهد داشت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: پروژه های اشاره شده محدوده بنادر استان از شرق ، غرب استان پراکنده هستند که در جهت توسعه یکنواخت سواحل، توجه به اشتغال پایدار و رفع محرومیت از نوار ساحلی استان مورد بهره برداری قرار می گیرند.

عفیفی پور در پایان اظهار داشت: بهره برداری از این پروژه ها علاوه بر توسعه زیرساخت ها و ایجاد ظرفیت های جدید در بنادر استان، به صورت مستقیم برای جمعیتی بالغ بر ۵۵۰ نفر نیز اشتغالزایی به دنبال داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.