| کد خبر: 142991 |

در نشست با مسئولان انجمن جهانی زیر ساخت های حمل و نقل آبی توافق شد

برگزاری همزمان همایش های بین المللی PIANC-COPEDEC X و ICOPMASدر ایران

نخستین جلسه مشترک برگزاری دهمین همایش بین المللی مهندسی سواحل و بنادر در کشورهای در حال توسعه، با حضور اعضای کمیته های هماهنگی بین المللی (IOC) و کمیته هماهنگی ملی (LOC) در جزیره کیش برگزار وتفاهم نامه برگزاری همایش مزبور بین کمیته های هماهنگی ملی و بین المللی به امضا رسید.

تین نیوز

نخستین جلسه مشترک برگزاری دهمین همایش بین المللی مهندسی سواحل و بنادر در کشورهای در حال توسعه، با حضور اعضای کمیته های هماهنگی بین المللی (IOC) و کمیته هماهنگی ملی (LOC) در جزیره کیش برگزار وتفاهم نامه برگزاری همایش مزبور بین کمیته های هماهنگی ملی و بین المللی به امضا رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، در این جلسه دبیرکل انجمن و مسئولان ارشد انجمن جهانی زیر ساخت های حمل و نقل آبی انجمن پیانک (PIANC) و نمایندگانی از آلمان، آرژانتین، فیلیپین، بل‍ژیک به عنوان اعضای کمیته های هماهنگی بین المللی (IOC) و مدیرکل مهندسی سواحل و بنادر ، رییس اداره بندر و دریانوردی کیش، رئیس اداره مهندسی سواحل به عنوان اعضای کمیته هماهنگی ملی (LOC) حضور داشتند.

محمدرضا الهیار ، در این جلسه از تصویب برگزاری دهمین دوره از همایش های بین المللی مهندسی سواحل و بنادر در کشورهای در حال توسعه در سال 2020 میلادی در جزیره کیش خبر داد و افزود: هدف از برپایی این نشست، بررسی و تایید برنامه های میزبان و نهایی شدن زمان و مکان برگزاری و همچنین تعیین محور اصلی همایش یعنی ارتقای حمل و نقل آبی، توسعه پایدار زیرساخت ها و مناطق ساحلی بود.

وی یکی از برنامه های انجمن را برگزاری همایش بین المللی مهندسی سواحل و بنادر در کشورهای در حال توسعه عنوان کرد: بر اساس پیشنهاد نماینده ایران در مجمع عمومی سالیانه انجمن در سال 2016 و پس از رای گیری در مورد میزبانی دهمین دوره همایش در سال 2020 ، اعضا به اتفاق آرا به میزبانی جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند و پرچم کنفرانس از شهر ریودوژانیرو برزیل به تهران منتقل شد.

الهیار گفت : در این اجلاس پس از بحث و تبادل نظر ،تفاهم نامه فیمابین دفتر مرکزی پیانک (PIANC HQ) ، IOC و LOC به امضای نمایندگان رسید همچنین با توجه به اهمیت " بهبود حمل و نقل آبی و توسعه پایدار سواحل " این موضوع به عنوان محور همایش تعیین شد.

همچنین با توجه به همزمانی برگزاری این همایش با چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS 2020) بعد از بحث و تبادل نظر مقرر گردید این دو همایش ادغام و به صورت همزمان از 18الی 22 آبان سال 1399 در مرکز همایشهای بین المللی خلیج فارس جزیره کیش برگزار گردد که تاثیر بسیاری بر برگزاری هر چه باشکوه تر هر دو رویداد دارد.

مهندس الهیار به عنوان نماینده اول کشور در انجمن جهانی پیانک و رییس کمیته هماهنگی ملی ، در مورد منافع برگزاری این همایش برای کشور تصریح کرد: "جمهوری اسلامی ایران با 5800 کیلومتر نوار ساحلی تنها کشوری است که طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی را به صورت جامع تهیه نموده و در آستانه اجرا قرار داده است. عضویت ایران در این انجمن و برگزاری همایش مذکور فرصتی ایده آل برای ارائه توانمندی های علمی متخصصین داخلی کشور در عرصه بین المللی بوده و به اشتراک گذاری آخرین دستاوردها و جدیدترین روش ها در زمینه زیرساخت های حمل و نقل آبی ، امری حیاتی به شمار می رود.

گیرت فان کاپلن، دبیر کل انجمن پیانک نیز در این نشست، هدف اصلی این همایش را استفاده از تخصص های مختلف جهان به ویژه کشور های در حال توسعه برشمرد و حضور نمایندگان انجمن در ایران را مایه افتخار انجمن جهانی زیر ساخت های حمل و نقل آبی دانست و ابراز امیدواری کرد که بتوان از این فرصت برای تحقق اهداف همایش استفاده نمود.

وی افزود: ایران با توجه به ظرفیت علمی متخصصان این کشور موقعیت مناسبی برای برگزاری این همایش دارد و جزیره کیش با توجه مجاورت با خلیج فارس و امکانات ایده آل موجود، مناسب ترین گزینه برای میزبانی می باشد."

شایان ذکر است انجمن جهانی زیر ساخت های حمل و نقل آبی (PIANC) با بیش از 130 سال قدمت معتبرترین انجمن مهندسی دریایی جهان است و به عنوان مهم ترین مرجع علمی در زمینه های مختلف مربوط به زیرساخت های حمل و نقل آبی از جمله موضوعات مهندسی دریایی ، طراحی سازه های بندری و دریایی، محیط زیست، ناوبری دریایی و رودخانه ای ، ناوبری تفریحی فعالیت می نماید.

در نشست با مسئولان انجمن جهانی زیر ساخت های حمل و نقل آبی توافق شد

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.