| کد خبر: 141505 |

موفقیت بندرامام خمینی(ره) در تمدید گواهی نامه مدیریت امنیت اطلاعات

بندرامام خمینی(ره) پس از احراز صلاحیت های لازم در اولین ممیزی ملی سه ساله چهارم بر پایه مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS)، موفق به تمدید این گواهی نامه شایستگی بر مبنای استاندارد ISO 27001 گردید.

تین نیوز

به گزارش روابط عمومی، معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به پیشتازی این اداره کل در دریافت گواهی نامه شایستگی امنیت اطلاعات اظهار داشت: به منظور بررسی صلاحیت ها و شایستگی های اداره کل در خصوص تمدید اعتبار گواهینامه ی مذکور، گروه ممیزی گواهی نامه مدیریت امنیت و تبادل اطلاعات تحت نظارت افتا (اداره کل نظام ملی مدیریت و اطلاعات کشور)، مجموعه اطلاعات و تمهیدات اتخاذه شده در این اداره کل را در آن حوزه ارزیابی نمودند.

عسکری در ادامه افزود: طی فرآیند این ممیزی ملی که با همکاری یکی از شرکت های داخلی مورد تأیید افتا صورت پذیرفت، مستندات و روش های اجرایی این اداره کل حسب الزامات و روش های این استاندارد ملی و بین المللی، بررسی و میزان تطابق آنها ارزیابی گردید.

وی در خصوص اهداف این ممیزی موفقیت آمیز تصریح کرد: با توجه به گذشت سال ها از دریافت نخستین مدرک بین المللی امنیت اطلاعات ISO۲۷۰۰۱ توسط این اداره کل، دوره ممیزی ملی به منظور تمدید گواهی نامه مذکور با هدف ارتقاء آمادگی جهت رفع مشکلات امنیتی، تهدیدهای جدید و معضلات حوزه فن آوری اطلاعات( IT ) انجام و در نهایت به تمدید موفقیت آمیز این گواهینامه شایستگی برای دوره ای دیگر منجر گردید.

یادآوری می شود اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به عنوان نخستین ارگان اجرایی کشور، در سال 1385 موفق به دریافت گواهی نامه امنیت مدیریت و تبادل اطلاعات ( ISMS ) گردیده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.