| کد خبر: 139613 |

گرایلو خبر داد:

ارتقاء ایمنی سکوی عملیاتی ایستگاه دریایی بندر امام خمینی(ره)

به دنبال نصب ضربه‌گیرهای ارتجاعی بر سکوی عملیاتی ایستگاه دریایی راهنمایی در آبراه خور موسی، ایمنی این سازه مهم دریایی افزایش یافته و زمینهٔ تردد راهنمایان به آن تسهیل شد.

تین نیوز

به دنبال نصب ضربه‌گیرهای ارتجاعی بر سکوی عملیاتی ایستگاه دریایی راهنمایی در آبراه خور موسی، ایمنی این سازه مهم دریایی افزایش یافته و زمینهٔ تردد راهنمایان به آن تسهیل شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو معاون دریایی و بندری این اداره کل با اشاره به اینکه این ایستگاه دریایی یکی از سازه‌های مهم و استراتژیک بندر امام خمینی (ره) است که در فاصله ۴۵ مایلی از این مجتمع بزرگ بندری قرار دارد، بیان کرد: این ایستگاه نقش مهمی در ارائه به هنگام خدمات راهنمایی به کشتی‌های ترددکننده به این مجتمع بندری با هدف جلب رضایتمندی آن‌ها دارد.

گرایلو تصریح کرد: حفظ طول عمر مفید و نگهداری این سازه از اولویت‌های این اداره کل بوده و در همین راستا در ماه جاری ضربه‌گیرهای این سازه تحت نظارت کارشناسان دریایی و با مشارکت شرکت هدایت کشتی خلیج‌فارس- راهبر خدمات دریایی- در این مجتمع بندری جایگزین و بهسازی شد.

وی همچنین در تشریح مزیت‌های نصب این ضربه‌گیرها عنوان کرد: این ضربه‌گیرها نقش مهمی در جلوگیری از وارد آمدن ضربات به سازه و جذب نیروهای حاصل از پهلوگیری شناور به آن داشته و در استحکام بقای سازه نقش حیاتی را ایفا می‌کند.

گرایلو در ادامه افزود: علاوه بر حفظ استحکام و طول عمر سازه این ضربه‌گیرها و پایه دلفین مورد استفاده جهت دسترسی بروی ایستگاه، امکان پهلوگیری شناور به ایستگاه را در شرایط آب و هوایی نامساعد میسر کرده و کمک شایانی به ارائه خدمات راهنمایی به کشتی‌ها به واسطهٔ فراهم کردن امکان سوار و پیاده شدن راهنمایان در دریای مواج خواهد نمود.

یادآور می‌شود بندر امام خمینی (ره) با برخورداری از نیروهای مجرب و آموزش‌دیده دریایی و ارائه خدمات دریایی راهنمایی به کشتی‌های متردد، زمینه تردد ایمن و سالم شناورها را در آبراه خور موسی فراهم می‌آورد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.