| کد خبر: 139282 |

برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC71)

هفتاد و یکمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC71) با حضور 172 کشور عضو و سازمان های ناظر آیمو، با حضور هیات اعزامی ج.ا. ایران از تاریخ ١٢ لغایت ١٧ تیرماه ١٣٩٦ در لندن برگزار شد.

تین نیوز

هفتاد و یکمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی (MEPC71) با حضور 172 کشور عضو و سازمان های ناظر آیمو، با حضور هیات اعزامی ج.ا. ایران از تاریخ ١٢ لغایت ١٧ تیرماه ١٣٩٦ در لندن برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، در اجلاس 71 دبیرکل آیمو با اشاره به اقدامات سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) و نقش آن در اهداف توسعه پایدار، اظهار نمودند به منظور رشد و توسعه اقتصاد کشتیرانی نیاز است تا به موضوع توسعه پایدار محیط زیست و حفظ تنوع زیستی، سلامت دریاها و اقیانوس ها توجه کافی شود.

کمیته حفظ محیط زیست دریایی در نشست هفتاد و یکم خود، با قید اولویت به لازم‌الاجرا شدن کنوانسیون مدیریت آب توازن کشتی‌ها در تاریخ 8 سپتامبر 2017 (18 شهریورماه 1396) به بررسی مواردی از قبیل بررسی اصلاحات پیشنهادی به این کنوانسیون، ارزیابی مهلت‌های اجرای مقرره‌های D-1 (استاندارد تعویض آب توازن) و D-2 (استاندارد عملکرد آب توازن)، بررسی اصلاحات به «دستورالعمل تایید سیستم‌های مدیریت آب توازن ( G8 )» و تبدیل آن به یک آیین‌نامه الزامی پرداخت.

کاهش آلودگی هوا ناشی از فعالیت کشتیها و کاهش گازهای گلخانه‌ای از دیگر رئوس فعالیت این کمیته بود و بررسی مسایل فنی مرتبط با ارتقای «شاخص طراحی کارایی انرژی ( EEDI )» در کشتی‌های مختلف، و بررسی راهکارهای بهبود و گسترش اجرای سیستم الزامی جمع‌آوری داده‌های مصرف سوخت کشتی‌ها از سوی کشورهای عضو صورت گرفت.

همچنین دریای شمال و دریای بالتیک به عنوان مناطق کنترل انتشار اکسیدهای نیتروژن ( NO X ECA ) و الزام کشتی‌های فعال در این مناطق به استفاده از موتورهای دیزل دریایی منطبق با سطح سوم انتشار این اکسیدها ( Tier III )، بررسی و تصویب شد.

دستورکار اعمال اصلاحات به اسناد الزام آور و کنوانسیونها، شامل ضمایم پنجم و ششم کنوانسیون مارپل در خصوص مندرجات برگه تحویل سوخت به کشتی‌ها و اعمال اصلاحات به فرم ها و گواهینامه های مرتبط با آلودگی ناشی از زباله کشتیها مورد بررسی و تائید قرار گرفت.

در نشست مذکور، هیات اعزامی دولت ج.ا ا. ایران (نمایندگان سازمان بنادر و دریانوردی) با ارائه 3 بیانیه و 23 اعلام نظر برروی اسناد علمی- کاربردی درخصوص کاهش آلودگی هوا، مدیریت آب توازن و اصلاحات به کنوانسیون مارپل و مناطق حساس دریایی، حضور مؤثر وقابل توجهی داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.