| کد خبر: 139125 |

گرایلو خبر داد:

رشد چشمگیر تخلیه کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت:تخلیه انواع کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) طی ۳ ماهه نخست سال جاری با ۱۳درصد رشد به بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید.

تین نیوز

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت:تخلیه انواع کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) طی ۳ ماهه نخست سال جاری با ۱۳درصد رشد به بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی بندر امام ، معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با بهره گیری از توانمندی‌های منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، تخلیه انواع کالاهای اساسی در ۳ ماهه ی نخست سال جاری  به میزان ۳ میلیون و ۲۰۷ هزار تن، نسبت به مدت مشابه رشد ۱۳درصدی داشته است.

گرایلو در تشریح این موضوع بیان داشت: از ابتدای سال جاری علاوه بر شناورهایی که حامل انواع کالا بوده اند، ۵۹  فروند کشتی صرفا حامل کالاهای اساسی بوده  و با پهلوگیری در اسکله های این بندر کالاهای خود را تخلیه کرده اند که از این تعداد ۲۰ فروند کشتی حامل دانه‌های روغنی به میزان یک میلیون و ۸۱ هزار تن بوده است.

معاون دریایی و بندری افزود: آمارها نشان می‌دهد به منظور تنظیم بازار ماه مبارک رمضان و فعال سازی کارخانجات داخلی تصفیه شکر، تخلیه شکر خام در ۳ ماهه نخست سال ۹۶ به میزان ۴۳۶ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی بیش از ۴۰۰ درصد داشته است.      

گرایلو در تشریح مزایای حاصل از فعالیت صنایع تبدیلی در این مجتمع بزرگ بندری گفت: دانه های روغنی در صنایع  تولید روغن خام خوراکی در کشور مصرف می شود و کاهش وابستگی به واردات روغن خام و تامین نیاز کشور به کنجاله به عنوان یکی از عناصر اصلی خوراک دام و طیور، از جمله مهمترین مزایای اقتصادی رشد واردات دانه های روغنی به شمار می آید.

یادآور می شود طی بهمن ماه سال گذشته فاز نخست کارخانه تولید روغن خوراکی به منظور تأمین روغن خوراکی و کنجاله مورد نیاز کشور از دانه های روغنی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره)  احداث شده است، به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.