| کد خبر: 138387 |

رونق بهاری در پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 39 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین و مهم ترین بندر کانتینری ایران طی فصل بهار سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش 39 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین و مهم ترین بندر کانتینری ایران طی فصل بهار سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: طی سه ماهه فصل بهار سال 96، در مجموع 670 هزار و 467 TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد افزایش داشته است.

 وی افزود: از این تعداد، 120 هزار و 503 TEU کانتینر مربوط به محموله های تراتزیتی بوده است که رشد 29 درصدی در این زمینه به ثبت رسید.

به گفته عفیفی پور، طی سه ماهه نخست سال جاری بیش از 181هزار TEU کانتینر حامل کالاهای وارداتی و 94هزار TEU کانتینر نیز مربوط به محموله های صادراتی بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد کانتینرهای ترانشیپی را نیز بالغ بر 68 هزار و 516TEU اعلام کرد و افزود: جابجایی اینگونه کالا 148 درصد افزایش داشته است.

یادآور می شود، بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران شناخته می شود که جابجایی بیش از 80 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.

این بندر با برخورداری از دو پایانه تخصصی کانتینری، 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل سنگین وزن جهت تخلیه و بارگیری کانتینر) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران محسوب می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.