| کد خبر: 136830 |

نجات ماهیگیر قشمی پس از یک شبانه روز سرگردانی در خلیج فارس

با تلاش شبانه روزی مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان و به همت همیاران ناجی، یک ماهیگیر اهل روستای ساحلی رمچاه جزیره قشم پس از یک شبانه روز سرگردانی روی دریا از خطر غرق شدن نجات یافت.

تین نیوز

با تلاش شبانه روزی مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان و به همت همیاران ناجی، یک ماهیگیر اهل روستای ساحلی رمچاه جزیره قشم پس از یک شبانه روز سرگردانی روی دریا از خطر غرق شدن نجات یافت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "مهدی نوفرستی" معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن بیان جزییاتی از این عملیات جستجو و نجات دریایی اظهار داشت: "صالح هنگامی زاده" ماهیگیر قشمی ساعت 16:55 روز دوشنبه 12 تیرماه از طریق تلفن 1550 به مرکز جستجو و نجات دریایی بندرعباس اطلاع داد که با یک قایق کوچک صیادی به دریا رفته و گم شده است که در حین مکالمه گوشی وی خاموش شد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از این تماس اضطراری، دو شناور ناجی از بندر شهید حقانی و قشم به موقعیت تقریبی قایق مضطر در اطراف جزیره لارک اعزام شدند. همچنین با دریابانی، همیاران ناجی جزیره قشم و کشتی های عبوری در منطقه نیز هماهنگی لازم صورت گرفت.

به گفته نوفرستی، از سوی دیگر، یک فروند بالگرد نیز ساعت 17:20 از پایگاه هوادریا بندرعباس برای گشت زنی به منطقه اعزام می شود که پس از پایش هوایی تا ساعت 20 و تاریک شدن هوا موفق به یافتن صیاد مفقود شده نمی شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: عملیات جستجو و نجات با همکاری همیاران ناجی و قایق های محلی تا بامداد امروز صبح ادامه می باید و بلافاصله با روشن شدن هوا، بالگرد مجدداً ساعت 6:45 دقیقه امروز سه شنبه(13 تیرماه) به موقعیت اعزام می شود.

وی در پایان با اشاره به یک شبانه روز عملیات نفسگیر برای نجات این ماهیگیر گفت: ساعت 8:15 امروز از طرف گروه های همیار ناجی جزیره قشم اعلام شد که فرد مضطر را در آب های نزدیک سیریک در شرق هرمزگان به سلامت یافته اند.

"سید باقر موسوی" مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم نیز در همین رابطه اظهار داشت: "صالح هنگامی زاده" از صیادان اهالی روستای رمچاه در جنوب جزیره قشم ساعت 2 بامداد روز گذشته برای ماهیگیری روانه دریا می شود اما در نخستین ساعات صبح به خانواده اش اطلاع می دهد که به دلیل مه غلیظ، مسیر را گم کرده و در دریا سرگردان است.

وی از ثبت تماس اضطرار این ماهیگیر در ساعات عصرگاهی همان روز با مرکز جستجو و نجات سخن به میان آورد و افزود: بلافاصله، نیروهای امدادی با تمامی امکانات اعم از شناورهای ناجی و همیاران محلی همراه با یک بالگرد برای یافتن این صیاد وارد عمل می شوند که سرانجام صبح امروز به همت همیاران ناجی، این ماهیگیر مفقود شده در آب های بندر کوهستک در شهرستان سیریک پیدا شده و در حال حاضر در سلامت کامل بسر می برد.

وی از مشارکت و همکاری تمامی دست اندرکاران در این عملیات به ویژه همیاران ناجی روستای رمچاه قشم و جزیره هنگام برای حضور داوطلبانه و احساس مسؤولیت آنها قدردانی کرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از صیادان و دریانوردان خواست قبل از عزیمت به دریا حتما از وضعیت جوی مطلع باشند، برای صید به‌صورت گروهی اعزام شوند و تجهیزات ارتباطی مناسب به‌همراه داشته باشند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.