| کد خبر: 136732 |

شکایت قطر علیه عربستان سعودی به سازمان بین المللی دریانوردی

جاسم بن سیف السلیطی وزیرراه وترابری قطردردیدارخود با کیتاک لیم دبیرکل سازمان دریانوردی بین المللی (IMO) شکایت این کشوردرمورد محاصره دریایی تحمیلی را ارائه کرد.

تین نیوز

جاسم بن سیف السلیطی وزیرراه وترابری قطردردیدارخود با کیتاک لیم دبیرکل سازمان دریانوردی بین المللی (IMO) شکایت این کشوردرمورد محاصره دریایی تحمیلی را ارائه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، قطر روزگذشته دوشنبه پرونده شکایت شامل موارد نقض قوانین بین المللی دریانوردی که سلامت دریایی این کشور را به دلیل محاصره دریایی تحمیلی به خطر انداخته تقدیم سازمان دریانوردی بین المللی کرد.
خبرگزاری قطر(قنا) همچنین اعلام کرد: در این دیدار موارد نقض توافقنامه های دریایی و بین المللی توسط کشورهای محاصره کننده که به دریانوردی قطر خسارت زیادی وارد کرده و با توافقنامه ها و قراردادهای دریایی به ویژه توافق نامه 1982(توافق نامه سازمان ملل درباره قوانین دریانوردی) مغایرت دارد بررسی شد.
وزیر راه وترابری قطر پرونده موارد نقض قوانین وقراردادهای بین المللی که سلامت دریایی کشورش را به خطر انداخته تسلیم دبیرکل سازمان دریانوردی بین المللی کرد.
قطر پیشتر مخالفت خود را با شرط های سیزده گانه این کشورها اعلام کرده بود. دولت قطر شرایط ارائه شده ازسوی سعوی و سه کشور دیگر برای لغو تحریم‌ها را غیرمنطقی خوانده است.
حدود سه هفته پیش، سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر با متهم کردن دولت قطر به 'حمایت از تروریسم' روابط سیاسی خود را با آن کشور قطع کردند و این کشور را مورد تحریم اقتصادی قرار دادند.
خاورم** 1453 ** 1064

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.