| کد خبر: 136447 |

صادرات غیرنفتی از بندر کیش 34 درصد افزایش یافت

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این بندر طی سه ماه نخست سال حاری از افزایش 34 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این بندر طی سه ماه نخست سال حاری از افزایش 34 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در تنها بندرگاه جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "احمد شهریاری با اشاره به تخلیه و بارگیری 450 هزار و 484 تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش از آغاز سال جاری تا پایان خردادماه 96 اظهار داشت: از این میزان، 377 هزار و 211 تن به کالای غیر نفتی و 73 هزار و 273 تن کالای نفتی اختصاص دارد.

وی از افزایش 34 درصدی صادرات غیر نفتی در این بندر سخن به میان آورد و افزود: طی سه ماه گذشته، بالغ بر یک هزار و 127 تن از اینگونه کالاها به خارج از کشور صادر شد.

شهریاری همچنین واردات کالاهای غیرنفتی را بالغ بر 10 هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش گفت: طی سه ماهه نخست امسال، 366 هزار و 58 تن کالای غیر نفتی کابوتاژ شد.

شهریاری مجموع تردد شناورها به بندر کیش را سه هزار و 604 فروند با رشد 7درصدی اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، 175 فروند شناور بالای هزار تن و سه هزار و 429 فروند زیر هزار تن وزن داشته است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش، ضمن اشاره به ترابری 202 هزار و 455 نفر مسافر از طریق این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: طی این مدت، 37 هزار و 878 دستگاه خودرو نیز توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب و بالعکس ترابری شد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان با اشاره به رونق تفریحات و گشت های دریایی در فصل بهار سال جاری خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت های مسافری، 169 هزار و 830 نفر از لذت گشت های دریایی با شناورهای تفریحی بهره مند شدند که افزایش 15 درصدی نسبت به سه ماهه بهار سال گذشته به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.