| کد خبر: 136446 |

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع تشریح کرد : ضوابط و شرایط آزمون استخدامی در سازمان بنادر و دریانوردی

سازمان بنادر و دریانوردی در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور، با اعلام شرایط اختصاصی و عمومی، 200 نفر را در مشاغل تخصصی جذب می کند.

تین نیوز

سازمان بنادر و دریانوردی در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور، با اعلام شرایط اختصاصی و عمومی، 200 نفر را در مشاغل تخصصی جذب می کند. در این آزمون که سوم شهریور ماه سال جاری برگزار می شود، تا لحظه تنظیم این خبر و به گفته مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، حدود 300 هزار نفر ثبت نام کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در آزمون استخدامی آتی دستگاه های اجرایی از میان سهم 200 نفری سازمان بنادر 180 نفر در بنادر شمال و جنوب و 20 نفر در مرکز (تهران) به خدمت گرفته می شوند، گفت : بر اساس سند برنامه ریزی نیروی انسانی سازمان بنادر مصوب سال 95 که به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور هم رسیده است، در افق یک دهه آینده حدود 900 نفر از 2000 نفر نیروی رسمی و پیمانی شاغل در این سازمان به درجه بازنشستگی نائل می شوند.

منصور آرامی با تأکید بر چالش سن کاری و استخدامی بالای 20 سال نیمی از کارکنان رسمی و پیمانی سازمان بنادر و بازنشستگی قریب الوقوع 900 نفر طی ده سال آینده، از 860 پست بلاتصدی به عنوان یکی از مسائل در این سازمان مهم خبر داد و گفت : تقریباً از 3600 پست سازمانی که در سند برنامه ریزی نیروی انسانی سازمان بنادر تشریح شده است، 860 پست خالی و بلا تصدی است.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر با بیان اینکه سازمان امور اداری و استخدامی ، با توجه به استدلال ها و ضرورت های جذب نیروی انسانی در سازمان بنادر، در مرحله اول به جذب و استخدام 200 نفر از طریق مسیرهای قانونی (آزمون سازمان سنجش) مجوز داده است، خاطرنشان کرد : در این مرحله و به جهت اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یک ارگان تخصصی است، تقسیم بندی و توزیع پست ها بر اساس نیازسنجی بنادر و با مشورت اعضای هیأت عامل و مدیرعامل سازمان بنادر انجام گرفت؛ به طوری که به عنوان مثال در بندر بزرگ و کانتینری شهید رجایی جذب 51 نفر در دستور کار قرار گرفت.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به تعهد ده ساله مستخدمان آزمون آینده، توضیح داد : پذیرفته شدگان نهایی این آزمون استخدامی، برای مدت 10 سال متعهد به خدمت در پست و محل اشتغال پذیرفته شده هستند.

منصور آرامی با اعلام شرط تسلط به زبان انگلیسی دربعضی از مشاغل بسیار تخصصی در حوزه دریایی و بندری، اظهار داشت : پذیرفته شدگان مرحله اول این آزمون باید برای انجام مصاحبه تخصصی در مراحل بعدی به سازمان بنادر مراجعه کنند و قبولی این مراحل را نیز کسب نمایند.

این مقام مسئول در سازمان بنادر با اعلام اینکه 25 درصد از سهمیه این آزمون یعنی حدود 50 نفر به خانواده های ایثارگران و شهدا اختصاص داده شده است، افزود : همچنین 3 درصد نیز به معلولان عزیز اختصاص داده شده که آنها نیز حتما باید در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کرده باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.