| کد خبر: 136154 |

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام می‌شود

برگزاری مراسم روز جهانی دریانورد با شعار دریانوردان مهم هستند

مراسم روز جهانی دریانورد با حضور وزیر راه و شهرسازی و با شعار «دریانوردان مهم هستند» ۱۴ تیرماه در مرکز امور دریانوردان و صدور گواهی‌نامه‌های دریانوردی سازمان بنادر برگزار می‌شود.

تین نیوز

مراسم روز جهانی دریانورد با حضور وزیر راه و شهرسازی و با شعار «دریانوردان مهم هستند» ۱۴ تیرماه در مرکز امور دریانوردان و صدور گواهی‌نامه‌های دریانوردی سازمان بنادر برگزار می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی، در این مراسم که وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شهرهای ساحلی در مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت، از ۴۳ دریانورد نمونه کشور تجلیل می شود.

علی اکبر مرزبان در خصوص فلسفه این روز در تقویم جهانی و ملی توضیح داد: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دریانورد در روی کشتی‌های اقیانوس پیما در سراسر جهان مشغول به کار هستند و بیش از ۸۵ تجارت جهانی از طریق دریا و کشتی‌های باری صورت می‌گیرد؛ بنابراین نقش و جایگاه حیاتی خانواده بزرگ دریانوردان در اقتصاد جهانی انکارناپذیر است

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه توضیح داد: برای فعالیت دریانوردان بر روی شناورهای اقیانوس پیما لازم است پیش از آن، گواهی‌نامه شایستگی و مهارت‌های دریانوردی کسب شود

وی اضافه کرد: این گواهی‌نامه بر اساس کنوانسیون STCW مصوب سازمان جهانی دریانوردی (IMO) صادر می شود

به گفته مرزبان، در سال ۲۰۰۷ پروژه بازنگری جامع کنوانسیون STCW مصوب ۱۹۹۵ در دستور کار آیمو قرار گرفت و برای آن دو کارگروه ویژه تعریف شد. با انجام بازنگری کامل کنوانسیون STCW، در یک کنفرانس دیپلماتیک در شهر مانیل فیلیپین، اصلاحات جامع به تصویب رسید که به اصلاحات ۲۰۱۰ مانیل معروف است.

مرزبان در ادامه اظهار داشت: در کنفرانس مانیل مقرر شد با اختصاص ۲۵ ژوئن به روز دریانورد، هر ساله طی مراسمی از زحمات و تلاش های بی بدیل جامعه دریانوردان در کشورهای عضو آیمو قدردانی شود

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی با اعلام اینکه در مراسم روز دریانورد در ایران از ۴۳ دریانورد نمونه کشور قدردانی می‌شود، افزود :‌در مراسم امسال مدیران ارشد ارگان های دریایی، مسئولان لشکری و کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور خواهند داشت

مرزبان با بیان اینکه این مراسم در روز ۱۴ تیرماه جاری در مرکز امور دریانوردان و صدور گواهی‌نامه های دریانوردی برگزار می‌شود، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در نظر دارد در این مراسم، از فداکارهای دریانورد جان‌باخته کاپیتان امیر جنبد با حضور خانواده ایشان به صورت ویژه تجلیل کند.

مرزبان افزود: کاپیتان امیر جنبد سال گذشته در مسیر آب‌های آفریقای جنوبی به سمت برزیل، پس از امداد نجات خدمه کشتی حادثه دیده تفریحی خارجی، دچار سکته می‌شود و جان به جان آفرین تقدیم می کند.

به گفته مرزبان، شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی برای روز دریانورد، «دریانوردان مهم و ارزشمند هستند» خواهند بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.