| کد خبر: 135845 |

سعیدنژاد در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

افزایش ۳۴ میلیون تنی ظرفیت صادرات نفتی در بندر شهید رجایی با ساخت سه اسکله جدید

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات اجرایی ساخت سه اسکله جدید در بندر شهید رجایی به منظور افزایش ۳۴ میلیون تنی ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی در این بندر و همچنین ساخت ۱۵ دستگاه ترانستینر با استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات اجرایی ساخت سه اسکله جدید در بندر شهید رجایی به منظور افزایش ۳۴ میلیون تنی ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی در این بندر و همچنین ساخت ۱۵ دستگاه ترانستینر با استفاده از ظرفیت شرکت های داخلی خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "محمد سعید نژاد" در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای در حوزه نفت و گاز کشور ملزم به ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه بندری هستیم که احداث زیرساخت هایی همچون اسکله یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است.

 

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت سه پست اسکله جدید یکصد هزار تنی در بندر شهید رجایی، تصریح کرد: با توانایی که در پیمانکاران داخلی وجود دارد، امیدواریم ظرف ۱۸ ماه آتی دو پست اسکله آماده و پست سوم نیز تا ۲۴ ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

 

سعیدنژاد مجموع مبلغ سرمایه‌گذاری برای ساخت این سه پست اسکله را بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این اسکله های جدید، ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی در بندر شهید رجایی ۳۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در خصوص تجهیز پایانه کانتینری شماره دو بندر شهید رجایی نیز بیان کرد: ترانستینرهای مورد نیاز برای محوطه این پایانه نیز توسط یکی از شرکت داخلی در حال ساخت است.

 

وی اضافه کرد: از نظر سازمان بنادر، مجموعه تجهیزات ساخته شده توسط این شرکت، از بالاترین استانداردهای بین‌المللی برخوردار و توانایی‌های فنی و کیفیت کار، بسیار رضایت‌بخش است و امروز در این محل حاضر شدیم که شروع این عملیات را به نوعی جشن بگیریم.

 

سعیدنژاد ضمن اشاره به آغاز عملیات مونتاژ ۱۵ دستگاه ترانستینر در بندر شهید رجایی از نخستین روز تیرماه جاری، خاطرنشان کرد: این جرثقیل‌های داخل محوطه می توانند تا ۵ ردیف کانتینر روی‌هم قرار دهند و یک کانتینر در بالا می‌تواند حرکت کند و در عرض نیز شش کانتینر را می‌تواند مستقر کند.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی عملیات ساخت این جرثقیل از طراحی تا نصب و راه‌اندازی توسط شرکت داخلی صورت گرفته است، افزود: این موضوع نقش مهمی در صرفه‌جویی ارزی و همچنین باز شدن مسیر برای صادرات تجهیزات ساخته‌شده شرکت‌های داخلی ایفا خواهد کرد.

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مجموع اعتبار پیش بینی شده برای طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این ۱۵ دستگاه ترانستینر را ۲۱ میلیون یورو معادل ۸۸ میلیارد تومان اعلام و ابراز امیدواری کرد، که این پروژه ظرف ۱۸ ماه یا شاید زودتر از آن حتی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.