| کد خبر: 135791 |

موج شکن جزیره خارگ با ۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث شد

ساخت موج شکن یکی از مطالبات ساکنان بندر خارگ بود که در مدت شش ماه با سرمایه‌‌‌گذاری ۱۰ میلیارد ریال در جزیره خارگ ساخته شد.

تین نیوز

ساخت موج شکن یکی از مطالبات ساکنان بندر خارگ بود که در مدت شش ماه با سرمایه‌‌‌گذاری ۱۰ میلیارد ریال در جزیره خارگ ساخته شد.

 
به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه توسعه زیر ساخت‌های بندری و دریایی بنادر استان بوشهر همواره یکی از اولویت‌های این اداره کل می باشد، اظهار داشت: بنادر استان بوشهر که در مجموع ۱۱ بندر تجاری می باشند نقش بسزایی در توسعه اقتصاد استان بوشهر دارند از همین رو توسعه زیر ساخت های این بنادر همواره به عنوان اولویت اصلی این اداره کل محسوب شده و در این زمینه پروژه های مختلفی برای آنها تعریف گردیده که به دو دسته پروژه های بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم شده اند.
 
وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی در استان بوشهر بیان کرد: ایجاد این زیرساخت‌ها از جمله ساخت موج‌شکن، بهینه سازی اسکله ها، لایروبی بنادر و تجهیز بنادر به امکانات مورد نیاز در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از ساخت موج‌شکن بندر خارگ خبر داد و افزود: صیادان این جزیره  به منظور جلوگیری از برخورد موج با قایق‌ها در اسکله مروارید خارگ خواستار ایجاد موج‌شکن  شدند که با پیگیری‌های صورت گرفته و بررسی کارشناسان این اداره کل ساخت این موج‌شکن از آبان ماه سال گذشته آغاز و بعد از شش ماه به پایان رسید.
 
بنچاری با بیان اینکه این موج شکن با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال احداث شد گفت: بنا به در خواست اهالی منطقه و صیادان جزیره خارگ موج شکن این جزیره احداث شد.
 
وی با اشاره به اینکه این موج‌شکن نقش بسزایی در مرتفع شدن مشکلات دریانوردان جزیره خارگ داشت، خاطر نشان کرد: ساخت موج شکن جزیره خارگ با ۳۳۰ قالب از پیش ساخته به مساحت ۵۷ متر طول ،۷ متر عرض و ارتفاع ۸  متر از کف دریا به پایان رسیده  و هم اکنون آماده بهره برداری است.
 

خارک

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.