| کد خبر: 135235 |

عفیفی پور تشریح کرد:

جزییاتی از سانحه آبگرفتگی شناور مسافری بدون مسافر در بندرگاه کیش

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان جزییاتی را در خصوص سانحه آبگرفتگی و غرق شدن یک شناور مسافری بدون مسافر در بندرگاه جزیره کیش اعلام کرد.

تین نیوز
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان جزییاتی را در خصوص سانحه آبگرفتگی و غرق شدن یک شناور مسافری بدون مسافر در بندرگاه جزیره کیش اعلام کرد.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "اله مراد عفیفی پور" ضمن بیان جزییاتی در این رابطه اظهار داشت: شناور مسافری "دنا ۱۱۰" متعلق به بخش خصوصی با ظرفیت ۲۳۰ صندلی به دلیل ایام ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر، طی روزهای اخیر فعالیتی نداشته و کنار اسکله بندرگاه کیش پهلو گرفته بود.

 

وی ادامه داد: این شناور حوالی ساعت ۵:۲۰ صبح امروز(یکشنبه، ۲۸ خردادماه) به دلیل آب‌گرفتگی در موتورخانه، شروع به غرق شدن می‌کند.

 

عفیفی پور با بیان اینکه شناور دنا در زمان سانحه هیچ مسافری همراه نداشته است، گفت: پس از اعلام کاپیتان کشتی به برج کنترل، نیروهای سازمان بنادر و بندرگاه در محل حضور پیدا کردند و اقدامات لازم را انجام دادند اما به دلیل آلومینیومی بودن بدنه این شناور، امکان استفاده از یدک‌کش برای انتقال شناور سانحه دیده به نقاط کم عمق میسر نبود.

 

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار داشت: ۸ نفر خدمه این شناور پیش از غرق شدن آن نجات یافتند؛ ضمن آنکه پس از این سانحه، مالک شناور قراردادی با پیمانکار منعقد کرد که در حال انجام مطالعه و اقدامات لازم برای خارج‌سازی آن هستند.

 

وی با بیان اینکه شناور دنا در مسیر دریایی کیش به چارک فعالیت داشته است، خاطرنشان کرد: تیم بررسی سوانح اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز به جزیره کیش اعزام شده اند تا سانحه را به صورت دقیق و کارشناسی، بررسی کنند. همچنین شناورسازی و بازگرداندن مجدد شناور به حالت اولیه در دست پیگیری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.