| کد خبر: 134814 |

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر:

محموله ۱۴۴ تنی میوه و تره‌بار از بندر شهید باهنر به قطر صادر شد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از صادرات محموله کانتینری حامل ۱۴۴ تن میوه و صیفی‌جات از طریق این بندر به کشور قطر به عنوان نخستین محموله صادراتی ارسال شده به این کشور خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از صادرات محموله کانتینری حامل ۱۴۴ تن میوه و صیفی‌جات از طریق این بندر به کشور قطر به عنوان نخستین محموله صادراتی ارسال شده به این کشور خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی بنادر تجاری جنوب ایران را به عنوان مسیر ارتباطی امن و مطمئن برای ارسال مواد غذایی و سایر اقلام مورد نیاز کشور قطر توصیف کرد و گفت: با توجه به سابقه طولانی و تجربه بندر شهید باهنر در زمینه صادرات و واردات کالا، این بندر می‌تواند گذرگاه مناسبی برای ارتباط کشور قطر با اقتصاد دنیا باشد که در این زمینه سازمان بنادر و مسؤولین اجرایی استان هرمزگان آمادگی خود را جهت خدمات‌رسانی در این رابطه اعلام کرده‌اند.

 

محسنی از ارسال نخستین محموله صادراتی به کشور قطر طی هفته جاری سخن به میان آورد و تصریح کرد: یک محموله ۱۴۴ تنی شامل مواد غذایی، میوه و صیفی‌جات در قالب ۸ دستگاه کانتینر یخچالی توسط یک شناور لندینگ کرافت به این کشور صادر شد.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر تقاضای زیادی از سوی صادرکنندگان برای ارسال محموله‌هایشان به کشور قطر وجود دارد که برنامه‌ریزی برای صادرات محموله‌های دوم و سوم در حال انجام است.

 

محسنی ضمن تشریح امکانات و زیرساخت‌های فنی بندر شهید باهنر گفت: این بندر چندمنظوره سه اسکله رو-رو برای جابجایی محموله کانتینرهای یخچالی دارد که همزمان سه شناور می‌توانند عملیات بارگیری محموله‌های صادراتی را انجام دهند.

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر سهم صادرات از فعالیت‌های عملیاتی این بندر را ۶۳ درصد اعلام کرد و افزود: سالانه بالغ بر یک میلیون تن کالا از طریق این بندر به کشورهای جنوب شرق آسیا و بنادر حاشیه جنوبی خلیج‌فارس صادر می‌شود که عمده آن‌ها کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی و میوه و تره‌بار است.

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در پایان گفت: توانمندی بالای این بندر در عملیات تخلیه و بارگیری، آبخور مناسب برای پهلوگیری شناورها و ظرفیت صادراتی موجود که به کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اقیانوس هند، آفریقا و آسیای شرقی در حال خدمات‌رسانی است، می‌تواند با افزایش حجم و کیفیت خدمات در راستای ارتباط با کشور قطر مورد استفاده قرار گیرد.

 

محسنی یادآور شد: بندر شهید باهنر در مرکز استان هرمزگان واقع شده و با دارا بودن آبخور بیش از ده متر پس از بنادر شهید رجایی و امام خمینی (ره)، بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد که ۵ درصد عملیات صادرات، واردات و ترانزیت کشور در این بندر صورت می‌گیرد.

 

وی دسترسی به آب‌های آزاد جهان از خلیج‌فارس، اتصال به شبکه بین‌المللی راه‌آهن و شبکه راه‌های بین‌المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و بنادر تجاری حاشیه جنوبی خلیج‌فارس را از جمله مزیت‌های بندر شهید باهنر عنوان کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.