| کد خبر: 134390 |

محسنی اعلام کرد:

نصب باسکول ۶۰ تنی در بندر تیاب

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از نصب باسکول ۶۰ تنی در بندر تیاب برای رونق بخشی به این بندر تاریخی و ارتقاء سطح آن از ملوانی به تجاری خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از نصب باسکول ۶۰ تنی در بندر تیاب برای رونق بخشی به این بندر تاریخی و ارتقاء سطح آن از ملوانی به تجاری خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، "محمد محسنی" ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در راستای نگاه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی برای رفع محرومیت زدایی در مناطق و بنادر کمتر توسعه یافته، یک دستگاه باسکول ۶۰ تنی ساخت داخل توسط بخش خصوصی در بندر چند منظور تیاب نصب و راه اندازی شد.

 

وی افزود: با توجه به تأکیدات مسؤولین کشور برای رونق بخشی به سواحل مکران و همچنین درخواست های مکرر مردم و مقامات محلی برای ارتقاء جایگاه بندر تیاب، برنامه های لایروبی، ساخت انبار سرپوشیده، تعمیرات اسکله ها و نصب باسکول در بندر تیاب برنامه ریزی و اجرایی شده است.

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندر تیاب را بعنوان یکی از قدیمی ترین بنادر ایران دانست که سابقه تجارت دریایی با کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس را در کارنامه خود دارد و با نصب این باسکول و اقدامات دیگر، بخشی از زیرساخت ها برای ارتقاء سطح تبادلات تجاری در این بندر از ملوانی و ته لنجی به تجاری فراهم شده است.

 

محسنی خاطرنشان کرد: علاوه بر کارکردهای تجاری، این بندر ظرفیت های زیادی برای رونق بخشی به گردشگری دریایی و جذب توریست در شرق استان هرمزگان نیز دارد.

 

ﺷﺎﯾﺎﻥ ﺫﮐﺮ ﺍﺳﺖ، ﺑﻨﺪﺭ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺗﯿﺎﺏ ﻣﻬﻤﺘﺮﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺳﺎﺣﻠﯽ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﻨﺎﺏ در شرق استان هرمزگان ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭﮔﺬﺷﺘﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﻨﺎﺩﺭ ﻣﻬﻢ ﺧﻄﻪ ﺟﻨﻮﺏ ﺍﯾﺮﺍﻥ بوده است. ﺑﺮ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺎﺱ، ﻃﺮﺡ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺍﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ﮐﻮﭼﮏ ﺑﻪ ﯾﮏ ﺑﻨﺪﺭ ﻣﺪﺭﻥ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭه از ﺳﺎﻝ ۹۰ ﺑﺎ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺩﺍﺧﻠﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﻨﺎﺩﺭ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﻮﺭﮐﺎﺭ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮفته است .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.