| کد خبر: 107663 |

معاون علمی و فناوری رییس جمهور مطرح کرد؛

◄ همکاری بخش خصوصی الزام شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان

تین‌نیوز| معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: نخبگان جوان پایه‌های آینده اقتصاد ما هستند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سورنا ستاری در آیین افتتاح دوازدهمین هماییش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی گفت: آنچه مهم است این نکته است که ما باید نیروی انسانی جوان، تحصیلکرده و نوآور داشته باشیم.

او به آمارها اشاره کرد و افزود: ما چهارمین تولیدکننده مهندس در جهان هستیم و در حوزه مقالات علمی دریایی در جایگاه نهم جهان قرار داریم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جهمور به غفلت از اهمیت نیروهای جوان اشاره کرد و گفت: این خلا بزرگی است که ما چگونه می‌خواهیم این نیروهای جوان و خلاق را در حوزه دریایی به کار بگیریم. متاسفانه ما در گذشته و در این خصوص بسیار غفلت کردیم.

ستاری با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در این حوزه فعال باشند و این یکی از پروژه‌های معاونت علمی و فناوری است.

او به همکاری سازمان بنادر و دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات مهم این است که از ابتدا، مشتری پروژه مشخص باشد و کار با همکاری دوسویه پیش برود. خوشحالیم که با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه صنعتی اصفهان این اتفاق محقق شده است.

ستاری ادامه داد: در طرح‌های کلان هم یکی از مهم‌ترین بحث‌ها داشتن مشتری است. در این دولت حمایت‌ها سه برابر بوده است اما هنوز هم خیلی عقب هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: تا بخش خصوصی وارد عرصه نشود و به این آگاهی نرسد این امر محقق نمی‌شود. باید بخش خصوصی وارد عرصه شود تا شرکت‌های دانش‌بنیان شکل بگیرد. نباید از ورود جوان‌ها ترسید.

او ادامه داد: ما غفلت‌های تاریخی بزرگی داشته‌ایم. ما تاریخ درخشانی داریم و افتخار کردن به گذشته مهم است اما مسئله مهم‌تر این است که اکنون کجاییم؟
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.