| کد خبر: 107579 |

پیام مهندس سعید نژاد، مدیرعامل سازمان بنادر به دوازدهمین همایش ICOPMAS:

◄ عرصه‌ای تازه برای ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی

تین‌نیوز

| سعید نژاد در اختتامیه دوازدهمین اعلام کرد:دوره همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS ۲۰۱۶)، ضمن تداوم پیوند دانش مهندسی بنادر و سواحل ایران با پیشگامان علمی جهان در این عرصه، گویای عزم و تحول جدی سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع دریایی کشور در ارتقا علوم و فنون مهندسی بندری و سازه‌های دریایی از یک‌سو و ایفای نقش مسئولیت اجتماعی این سازمان در توسعه سواحل و بنادر کشور از سوی دیگر است.
 
همایش ICOPMAS آوردگاهی برای ارائه یافته‌ها و دست‌آوردهای علمی، تجربی و فنی جامعه مهندسان دریایی در زمینه سواحل و بنادر و سازه‌های دریایی در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود و عرصه‌ای برای تلاش مجدانه سازمان بنادر و دریانوردی و سایر ارگان‌های مرتبط دریایی کشور و مسئولیت اجتماعی آن در برابر  کلیه شهروندان از جمله ساحل‌نشینان است تا پاسخی برای پرسش‌ها، نیازها و ضرورت‌های توسعه دریایی فراهم سازد.
 
حضور چهره‌های ارزشمند علمی از دانشگاه‌های معتبر جهان نشان می‌دهد این همایش با گذشت بیش از دو دهه از عمر خود توانسته است به‌عنوان یک رخداد پایدار و انکارناپذیر در ایجاد ارتباط مستحکم بین‌المللی و تبادل علم و دانش و تجربه میان دانشمندان، اندیشمندان، صاحب‌نظران و پژوهشگران کشورهای مختلف، در موضوعات مرتبط با سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی باشد و حتی در دوران سخت تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان نقش‌آفرینی کند.
 
اکنون رویکرد توسعه­‌گرایانه به همایش ICOPMAS، این فرصت گران‌بها را در دوران پسابرجام، پیش روی جامعه دریایی کشور نهاده است تا کلیه متخصصان، اندیشمندان و ارگان‌های مختلف دریایی بتوانند همپای اساتید برجسته این رشته و نهادهای بین‌المللی ذی‌ربط مباحث و موضوعات مختلف تخصصی را در این کانون مهم علم و تجربه از دانش فنی و تخصصی دریایی مطرح و رهیافت‌های موثر و مفیدی را در جهت توسعه و ارتقای این علوم در پاسخ  به نیازهای کنونی و آینده جوامع بشری و توسعه پایدار ملی و منطقه‌ای ترسیم کنند.
 
در خاتمه آن‌چه که بیش از هر دوره‌ای دیگر از این همایش انتظار می‌رود، انتقال این دانش صریح و ضمنی به کسب‌وکارهای ارزش‌­آفرین بندری و دریایی و تبدیل این کانون علم و تجربه به مرکزی برای نوآوری‌ها و خلاقیت‌های فنی و مهندسی به‌منظور ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی در سطح ملی و بین‌المللی است. در این ‌ارتباط ظرفیت‌های قانونی مناسبی در ایران فراهم بوده و حمایت‌های قابل‌توجهی توسط سازمان‌ها و نهادهای دولتی مربوط انجام می‌شود تا انتقال سریع یافته‌های علمی و نوآوری‌ها به مرحله تولید و عملیات تحقق یابد و رقابت‌پذیری و پایداری این صنعت تسهیل شود.

امید است با برگزاری سالانه این همایش‌ها درسال‌های آینده عرصه‌ای بهتر برای انتقال و تولید دانش در عرصه مهندسی بنادر و سواحل و علوم دریانوردی فراهم شود.

توفیق روزافزون همگان را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.