| کد خبر: 106915 |

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی:

◄مهمترین هدف همایش icopmas تبادل علمی است

تین‌نیوز| نورالدین علی‌آبادی، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با کمیته اطلاع‌رسانی دوازدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، همایش icopmas را بزرگ‌ترین همایش علمی حوزه دریا در منطقه است.

به گزارش تین‌نیوز، علی‌آبادی این همایش را فرصتی برای استادان دانشگاه، دانشجویان این حوزه و پیمانکاران و شرکت‌ها دانست و گفت: شرکت‌کنندگان در این همایش می‌توانند به آخرین دستاوردهای علمی در بندرسازی، اسکله‌سازی و ایجاد موج‌شکن و همین‌طور برنامه‌های حمل و نقلی و لجستیکی دست پیدا کنند و با اطلاعات جهانی این حوزه آشنا شوند.

او اضافه کرد: دانشجویان می‌توانند بخشی از توان خودشان را در این همایش مهم ارایه کنند و در عوض از اطلاعات روز دنیا هم استفاده کنند که این یکی از اهداف کلان این همایش دوره‌ای است.

علی‌آبادی برگزاری مستمر این همایش را نقطه مثبت آن عنوان کرد و گفت: هر دوره می‌تواند در غنای علمی، فکری و سازمانی سازمان بنادر و دریانوردی موثر باشد؛ چرا که دریا منبع قدرت و توان اقتصادی است و هرگونه خطا در مطالعات، از عمر بندر می‌کاهد، لذا تمامی دانشجویان و استادان باید به این حوزه دقت داشته باشند.

او حضور و تعامل قدرت‌های دریانوردی جهان را از نکات برجسته همایش سواحل، بنادر و دریانوردی عنوان کرد و افزود: چند کشور مطرح دریایی دنیا مثل آمریکا، انگلیس و هلند با استادان برجسته‌شان در این همایش حضور دارند؛ بنابراین یکی از مهمترین فرصت‌های علمی، اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی از مهمترین اهداف همایش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی را ارتقاء سطح تحقیقات در حوزه علوم دریایی و همچنین زمینه توسعه پایدار بیان کرد و افزود: جایگاه علمی که این کنفرانس در طول یازده دوره برگزاری به‌دست آورده‌، موجب شده‌است که شرکت‌کنندگان ایرانی آن نیز بتوانند از آخرین تحولات علمی جهان در بخش‌های مختلف به‌ویژه بندرسازی و رسوب‌گذاری آگاه شوند.

او افزود: با ارایه دانش‌فنی نوین در این کنفرانس، ضمن به‌روز رسانی دانش فنی در حوزه‌های گوناگون، هزینه‌های حفظ و نگهداری از بنادر نیز کاهش می‌یابد.

علی‌آبادی در پایان یادآور شد: هدف ما در پیگیری اهداف اقتصاد مقاومتی، توانمندکردن بخش داخلی و معرفی این توانمندی‌ها به جهانیان است؛ پیمانکاران و مشاوران حاضر در این کنفرانس علاوه بر معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای خود، امکان تبادل دانش و ارایه خدمات به بازارهای بین‌المللی را نیز بدست می‌آورند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.