| کد خبر: 97774 |

واگن های ریلی در مسیر توسعه

تین‌نیوز| مفهوم توسعه و توسعه یافتگی تقریباً از نیمه دوم قرن بیستم در جهان متداول شده است. خرابی های ناشی از جنگ جهانی دوم و ضرورت بازسازی های وسیع به ویژه در كشورهای اروپائی كه از جنگ صدمه ی زیادی دیده بودند، موجب شد طرح های گوناگونی در زمینه عمران و آبادانی مطرح شود .
 

در این بین، توسعه و بسط حمل و نقل به اشكال مختلف و با توجه به وضعیت جغرافیایی هر كشور، در اولویت اصلی قرار گرفت به نحوی كه (توسعه ی صنعت حمل و نقل) از ابتدای این حركت همواره به عنوان یكی از مهمترین شاخص های توسعه، در نظر گرفته شد.

كاهش فقر ؛ نابرابری و بیكاری اگر همواره مورد رصد سازمان های مختلف جهانی بود، توسعه ی صنعت حمل و نقل نیز به عنوان یك شاخص مهم و تأثیر گذار، همواره و در تمامی این سال ها مد نظر قرار گرفته كه بر اساس این شاخص هم بخوبی می توان به میزان مؤفقیت یا عدم مؤفقیت كشورها در رسیدن به مواهب توسعه دست یافت.

اینك قطار توسعه، در حال حركت است و واگن ریلی هم چون سایر واگن های پیوسته به این قطار، نظیر واگن هوایی، دریایی، زمینی، مترو و ... در جنب و جوش رسیدن به مقصد است.

البته باید دانست كه توسعه امری فراگیر در جامعه است و نمی تواند تنها در یك بخش از آن اتفاق بیفتد. توسعه، حد و مرز و سقف مشخصی ندارد و چون كاملا به انسان وابسته است، پدیده ای كیفی است.
در این بین صنعت ریلی نیز با نگاه به افق سند چشم انداز ۱۴۰۴ نظام، همچون سایر صنایع، با اعتقاد به اینكه انسان محور این توسعه است، نقش توسعه ی انسانی را در تمامی ابعاد مختلف، پذیرفته و سعی می كند با افزایش دانش و آگاهی (تربیت نیروی متخصص) راه درست بهره گیری از سرمایه های انسانی را ابزار كار خود قرار داده، تا بتواند در فرآیند توسعه ی جهانی، گام بردارد.

در همین راستا نیز دولتمردان، مدیران، اشخاصی كه اداره امور كشور را بر عهده دارند، باید با هدایت، رهنمودهای صحیح (اقتصاد مقاومتی- اقدام و عمل)، داشتن استراتژی های قابل قبول و غیره، طرح ها و برنامه های طولانی مدت خود را بر مبنای ضوابط علمی تهیه و تنظیم كنند، به نحوی كه بتوانند در دوران طلایی عقد قراردادهای مختلف ریلی و شكست تحریم ها با مسائل و مشكلات به طور صحیح مقابله و جامعه را در جاده پیشرفت و ترقی هدایت كنند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.