| کد خبر: 88718 |

◄ تکمیل ساخت ۱۱کیلومتر باقی‌مانده آزادراه قزوین - رشت تا آبان‌ماه

تین‌یوز | مدیر پروژه آزادراه قزوین - رشت از تکمیل این آزادراه تا پایان آبان ماه خبر داد و گفت: برای تکمیل 8.1 کیلومتر باقی‌مانده از مجموع 11 کیلومتر واقع در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار از آزادراه 137.4 کیلومتری قزوین ـ رشت 400 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

به گزارش تین‌نیوز، ساخت آزاراه قزوین - رشت با هدف پیوستن به یکی از مهم‌ترین محورهای ارتباطی کشور یعنی محور تهران - رشت - انزلی که خود از مسیر کریدور بین‌المللی شمال - جنوب است در سال 1376 آغاز شد.

به دنبال سفر مقام معظم رهبری در سال 1380 به استان گيلان و به دستور ايشان عمليات اجرايی اين پروژه آغاز شده بود. اين آزاد‌راه 10 تونل به طول 5/5 كيلومتر‌، 30 پل بزرگ و 440 پل كوچك دارد و طول آن 127 كيلومتر است. با افتتاح اين آزاد‌راه كه 400 ميليارد تومان هزينه در بر داشت حدود 45 دقيقه در زمان مسافران صرفه‌جویی می شود. 

 علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در سال 93 ضمن بازدید از 11 کیلومتر پایانی این آزادراه که به دلیل ممانعت ساکنان رودبار و منجیل نیمه‌کاره رها شده بود، اظهار داشت: عملیات اجرایی بخش اول 11 کیلومتر باقیمانده از آزادراه قزوین-رشت حدفاصل رودبار-منجیل، بحث و بررسی در خصوص روش‌های جذب اعتبار مصوب برای این محور و برنامه زمان‌بندی پیش رو برای تکمیل این پروژه تعیین و تکلیف شد و هیئت وزیران در تاریخ 12 بهمن 93 مبلغ 600 میلیارد ریال به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت موضوع بند (ش) ماده (224) قانون برنامه پنجم توسعه جهت تکمیل راه‌های مواصلاتی به استان‌های شمالی کشور و پیشگیری و مقابله با حوادث غیر مترقبه، به این پروژه هزینه اختصاص داده است تا بخش اول آن به زودی تکمیل شود.

پس از گذشت کمتر از  دوسال، صبح دیروز فرامرز فراحی مدیر پروژه آزادراه قزوین ـ رشت در حاشیه بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از پروژه‌های عمرانی استان گیلان گفت: تاکنون 3.2 کیلومتر از این پروژه اجرایی شده که 72 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. همچنین تاکنون 100 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که برای اتمام پروژه به همین میزان اعتبار نیاز است.

وی افزود: این پروژه در مجموع سه کیلومتر تونل رفت و برگشت دارد و تا اواخر آبان ماه امسال، تکمیل خواهد شد. ضمن اینکه برای تکمیل8.1 کیلومتر باقی‌مانده از مجموع 11 کیلومتر  واقع در محدوده منطقه منجیل شهرستان رودبار از آزادراه 137.4 کیلومتری قزوین ـ رشت 400 میلیارد تومان اعتبار لازم است.







 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.