| کد خبر: 85498 |

◄ دلایل آخوندی برای رد پیشنهاد هوشمندسازی جاده‌ها از سوی همتای آلمانی

تین‌نیوز | وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پیشنهاد همتای آلمانی خود مبنی بر هوشمندسازی جاده ها در زمان ساخت به منظور کاهش هزینه انجام این اقدامات در آینده تصریح کرد: به دلیل تعداد بالای تلفات جاده‌ای بیش از 10 هزار نفر در سال، استراتژی ما کنترل و کاهش سرعت است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، عباس آخوندی که روز 24 فروردین ماه به برلین سفر کرده بود در دیدار با وزیر حمل و نقل آلمان با اشاره به حوزه حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: طبق برنامه‌های توسعه‌ای در دو حوزه زیرساخت‌ها و گسترش ناوگان حمل‌ونقل مد نظر است. همچنین در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای اصلی‌ترین بحث ما تکمیل ارتباطات با شبکه‌های بین‌المللی و ارتباط با تمام کشورهای منطقه است.

وزیر راه و شهرسازی ایران افزود: در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از ناوگان باری و مسافری، پروژه‌ای برای نوسازی 65000 کامیون داریم و در این زمینه با شرکت‌ها و کشورهای مختلفی از جمله با فولکس‌واگن آلمان مذاکره کردیم.

وزیر حمل و نقل آلمان با سپاسگزاری از اعلام آمادگی برای پذیرش نمایندگان در هیئتی که به ریاست معاون وی به ایران سفر خواهند کرد؛ گفت: ایشان بین 24 تا 27 اکتبر در تهران خواهند بود.

پیشنهاد وزیر حمل‌ونقل آلمان به آخوندی
وزیر حمل‌ونقل آلمان در ادامه مذاکرات به همتای ایرانی خود پیشنهاد کرد تا از نزدیک از خودروهای کاملاً هوشمندی که در آلمان ساخته می‌شوند، بازدید کند. وی با طرح این سؤال که: آیا قصد دارید محدوده سرعت در اتوبان‌های ایران حفظ کنید یا خیر؟ گفت: همان‌طور که جناب آقای وزیر می‌دانند در اتوبان‌های آلمان محدودیت سرعت وجود ندارد. من اخیراً یک خودروی تمام‌ اتوماتیک آئودی را در اتوبان مورد آزمایش قرار دادم که در سرعت 130 کیلومتر، تمام کنترل خودرو دست ماشین است.

وی افزود: درصورت هوشمندسازی جاده‌های جدید در حین  توسعه شبکه جاده‌ای کشور خود، مانند ما  مجبور به تغییر آن در آینده نخواهید شد، لذا برای جاده‌های جدید ایران شاید مفیدتر باشد که از همین حالا این کار در ساخت جاده انجام شود. منظور این است که این جاده‌ها با خودرو ارتباط برقرار می‌کنند.

الکساندر دوبریندت تاکید کرد: زیرا از نظر ما خودروی آینده باید کاملاً هوشمند و به دلیل مصرف برق فاقد آلایندگی و سبز باشد.

دلایل تجهیز جاده‌های آلمان به فایبرگلاس
وی با اشاره به الزامات استفاده از خودروهای هوشمند در آلمان تاکید کرد:ما برای اینکه بتوانیم از این فناوری استفاده بکنیم داریم ساختارهای زیربنایی خود را در حوزه فایبرگلاس در تمام جاده‌ها تجهیز می‌کنیم که بتوانیم با بالاترین حد سرعت جابه‌جایی اطلاعات بین جاده و ماشین را به این وسیله انجام دهیم. زیرا اگر بخواهیم بعد از ساخت جاده این کار را انجام دهیم بسیار هزینه‌بر خواهد بود. به همین دلیل ما قانونی را چهار هفته پیش تصویب کردیم که بر اساس آن همه جاده‌های جدیدی که ساخته می‌شوند باید به‌طور هم‌زمان با فایبرگلاس تجهیز شوند.

 
سیاست‌های متفاوت ایران در کنترل سرعت
 آخوندی وزیر راه با تشکر از اطلاعاتی که در این زمینه ارائه شد گفت: شرایط ما با شما متفاوت است و ما فعلاً دنبال کنترل سرعت هستیم؛ زیرا در ایران میزان تلفات جاده‌ای بالاست و در حال حاضر سالی 10 هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شوند به همین دلیل استراتژی ما کنترل و کاهش سرعت است.

وی افزود: حدود 1900 دوربین الکترونیکی در حال نصب و یکپارچه شدن است و مدیریت الکترونیکی جاده‌ها از بحث‌های خیلی جدی است به طوری که بیش از 300 میلیون دلار فقط سرمایه‌گذاری در این حوزه است که در سال جدید آغاز کرده‌ایم. علاقه‌مند هستیم اگر به ایران تشریف بیاورید از مرکز مدیریت الکترونیکی جاده‌های ما بازدید کنید.

وزیر حمل‌ونقل آلمان با تائید نظر آخوندی، گفت: این تحولات لازم است و هر چه تعداد خودروها، وسایل و ناوگان در حال حرکت بیشتر باشد خطر تصادف نیز بیشتر است و کنترل الکترونیکی این امکان را می‌دهد که جلوی تصادف‌ها گرفته شود. من با کمال میل حاضرم از این مرکز دیدن کنم.

آخوندی در ادامه حضور خود در آلمان، روز پنج‌شنبه راهی دوسلدورف شد و روز جمعه از  قطار هامبورگ بازدید کرد.
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس راه و ترابری 1 0

    وزیر نباید یک پیشنهاد فنی از مقامات عالی را بدون بررسی کارشناسی رد می کرد ممکن است پیشنهاد طرف آلمانی موجه باشد باید هزینه ها و منافع آن ارزیابی شود ممکن است ده سال بعد بفهمیم که آلمانها مسیر درستی را رفته اند و ما ده سال از آنها عقب مانده باشیم.