| کد خبر: 170052 |

◄ شما نظر دادید: دولت آزادراه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند

همزمان با تکمیل کمیته انتقال در وزارت راه و شهرسازی سایت نین نیوز با انجام نظرسنجی در دوره یک ماهه نظر کاربران جاده را در خصوص بهترین روش مدیریت آزادراه‌ها و بزرگراه‌های کشور بعد از پایان دوره استهلاک جویا شد.

تین نیوز

 نتایج نظرسنجی سایت تین‌نیوز در خصوص وضعیت اداره آزادراه‌های کشور مشخص شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، از آنجایی‌که در دوره‌ استهلاک بسیاری از آزادراه‌ها قرارگرفته‌ایم کمیته‌ای به نام کمیته انتقال در وزارت راه و شهرسازی تشکیل‌شده است که در حال حاضر این کمیته وظیفه تصمیم‌گیری در خصوص واگذاری آزادراه‌ها به بخش خصوصی و یا مدیریت آن توسط دولت را دارد.

هم‌زمان با تکمیل کمیته انتقال در وزارت راه و شهرسازی سایت تین‌نیوز با  انجام نظرسنجی در دوره‌ یک ماهه نظر کاربران جاده را در خصوص بهترین روش مدیریت آزادراه‌های کشور بعد از پایان دوره استهلاک جویا شد.

در این نظرسنجی42.67 درصد از کاربران اعتقاد داشتند که هم‌زمان با پایان دوره استهلاک بسیاری از بزرگراه‌های مشترک دولت و بخش خصوصی، دولت باید مدیریت بزرگراه‌ها را در اختیار گرفته و نرخ عوارض آزادراهی را کاهش دهد.

45 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نیز اعتقاد داشتند که دولت مجدداً بزرگراه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند و تنها 12 درصد اعتقاد داشتند که دولت مدیریت بزرگراه‌ها را به عهده گرفته و نرخ عوارض آزادراهی را افزایش دهد

 هم‌زمان با تشکیل کمیته انتقال در وزارت راه و شهرسازی کمیته‌ای به نام کمیته تعیین عوارض آزادراهی نیز تشکیل‌شده است.

پیش‌تر غلامرضا سلامی عضو کمیته تعیین عوارض آزادراه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی برای تعیین عوارض آزادراهی پرداخته و گفته بود: سیاست جدید وزارت راه؛ دریافت عوارض بیش‌تر و پولی شدن آزادراه‌ها است.

سلامی با توضیح اینکه برای اعمال سیاست‌گذاری‌ها کمیته‌ای در وزارت راه و شهرسازی تشکیل‌شده است، ادامه داد: مسئولیت این کمیته با معاونت برنامه‌ریزی وزارتخانه است و از چند عضو تشکیل‌شده است.

او خبر داد که در این کمیته معیارهای آزادراه‌هایی که ظرفیت دریافت عوارض را داشته باشند مشخص می‌شود.

به گفته مشاور وزیر راه و شهرسازی عوامل زیادی در تعیین شاخص‌های دریافت عوارض آزادراهی دخیل هستند. مثلاً اگر آزادراهی راه عبور منحصربه‌فردی داشته باشد که البته در ایران چنین آزادراهی نداریم این مردم هستند که انتخاب می‌کنند از راه ویژه که پولی است بروند یا از راه معمولی. یا اینکه آیا این آزادراه‌ها برای رفت‌وآمدهای محیطی است یا برای کسب‌وکار است. این‌ها همه عواملی است که در محاسبه قیمت عوارض آزادراهی محاسبه می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.