| کد خبر: 162716 |

◄ جزئیات 6 پروژه آزادراهی جدید از زبان مدیرعامل شرکت ساخت

با اجرای این 439 کیلومتر آزادراه در استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، یزد و خراسان رضوی مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی در شبکه جاده‌ای رفع می‌شود و ظرفیت جاده‌ای برای پذیرش بار و مسافر افزایش خواهد یافت.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: ارزش قرارداد 6 پروژه آزادراهی که امروز امضا شد 2500 میلیارد تومان است.

با اجرای این 439 کیلومتر آزادراه در استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، یزد و خراسان رضوی مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی در شبکه جاده‌ای رفع می‌شود و ظرفیت جاده‌ای برای پذیرش بار و مسافر افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز مراسم امضای هم‌زمان قرارداد مشارکت در ساخت 6 پروژه آزادراهی به طول 439 کیلومتر ظهر امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونان وزیر و نمایندگان مجلس و همچنین مدیران عامل سرمایه‌گذار در بخش آزادراهی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در ابتدای این جلسه به ارائه توضیحاتی از وضعیت پیشرفت پروژه‌های ریلی و آزادراهی پرداخت و گفت: اکنون 3 هزار و 410 کیلومتر پروژه ریلی در حال اجرا در کشور داریم و همچنین 5 هزار کیلومتر ریل جدید در حال مطالعه که در صورت تأمین اعتبار عملیات ساخت آن شروع خواهد شد.

وی همچنین خبر داد که تا پایان سال 516 کیلومتر ریل‌گذاری تحویل مردم خواهد شد که البته بخشی از آن در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

خادمی هم‌چنین با اعلام اینکه 1170 کیلومتر پروژه آزادراهی در 10 محور در حال اجرا است، گفت: هم‌چنین 2400 کیلومتر آزادراه در حال بهره‌برداری است که 5 هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین و 17 هزار نفر نیرو در این پروژه‌ها فعال هستند.

به گفته خادمی با بهره‌برداری از 1170 کیلومتر پروژه آزادراهی در حال اجرا طی 4 سال آینده به سهم 50 درصدی از کل آزادراه‌های کشور می‌رسیم.

خادمی هم‌چنین با اشاره به پروژه‌هایی که امروز به مرحله عقد قرارداد رسید با بیان اینکه ارزش این 6  قرارداد 2500 میلیارد تومان است، اظهار  کرد: با اجرای این 439 کیلومتر آزادراه در استان‌های مرکزی، آذربایجان شرقی، یزد و خراسان رضوی مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی در شبکه جاده‌ای رفع می‌شود و ظرفیت جاده‌ای برای پذیرش بار و مسافر افزایش خواهد یافت.

خادمی در ادامه به سهم 90 درصدی حمل‌ونقل جاده‌ای از حمل بار و مسافر اشاره کرد و گفت: اقدامات خوبی برای افزایش ظرفیت محورهای جاده‌ای در دولت در حال انجام است و یکی از راه‌های افزایش پذیرش بار و مسافر احداث شریان‌های  صلی است که این شریان‌ها باید به آزادراه یا بزرگراه تبدیل شود و ما امیدواریم با اجرایی شدن پروژه‌های آزادراهی کمبود مسیرهای جاده‌ای را جبران کنیم تا شبکه جاده‌ای پاسخگوی جابه‌جایی بار و مسافر باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.