| کد خبر: 162382 |

میرشفیع تشریح کرد:

◄ جزییات انجام قرارداد دو پروژه آزادراهی با اعتبار 300 میلیاردی

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از انجام مذاکرات نهایی متن قراداد ساخت قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه و آزادراه اصفهان- شهر رضا- ایزدخواست خبر داد.

تین نیوز

سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز به تشریح آخرین وضعیت توسعه آزادراه‌های کشور پرداخت.

وی در خصوص مذاکرات با هیئت دولت برای دریافت مجوز ساخت آزادراه‌های جدید، گفت: مجوز آزادراه کنارگذر تبریز به طول 24کیلومتر که قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه محسوب می‌شود از سوی هیئت‌وزیران داده‌شده است و در شرف انجام قرارداد با پیمانکاران هستیم.

وی ادامه داد:مبلغ اولیه قرارداد 300 میلیارد تومان است که بخشی از آن را سرمایه‌گذار تأمین و بخشی را هم ما باید پرداخت کنیم و البته هزینه‌های تملک هم جزو قرارداد است.

میرشفیغ توضیح داد: آزادراه اصفهان- شهر رضا- ایزدخواست به طول 120 کیلومتر که قطعه‌ای از آزادراه شیراز- اصفهان است نیز مجوز آن صادرشده است . اکنون مذاکرات متن قرارداد با هر دو سرمایه‌گذار در حال انجام است و فکر می‌کنیم همین امسال نهایی شود .

سیاست توسعه آزادراه‌ها در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در خصوص اینکه آیا سیاست توسعه آزادراه‌ها در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت:با استقبالی که از سرمایه‌گذاری در آزادراه‌ها شده است به نظر می‌رسد برای سال آینده هم بتوانیم ساخت 10 آزادراه جدید را شروع کنیم.

وی خبر داد که مذاکرات اولیه انجام‌شده است و سرمایه گذاران هم اعلام آمادگی کردند و به‌تدریج با ارائه مجوز از سوی هیئت‌وزیران انعقاد قراردادها  نیز انجام می‌شود.

میرشفیع ادامه داد:از بین قراردادهایی  که در حال اجرا است 280 کیلومتر آن در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و نزدیک400 کیلومتر هم قرارداد جدید بسته‌شده است . ضمن اینکه 100کیلومتر قرارداد جاری نیز داریم که اگر پشتیبانی مالی مناسبی شود و دولت بتواند سهم خودش را بیاورد بخش خصوصی هم سهم خود را می‌دهد و می‌توانیم به‌موقع  این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.