| کد خبر: 160718 |

کدخدازاده خبر داد:

◄ تکمیل کریدورهای منتهی به شمال کشور در آستانه سال نو

: اکنون و با توجه به طرح جامع حمل‌ونقل نگاه ملی به حمل‌ونقل بیشتر شد و راه‌های شریانی و مهم که کارکرد ارتقای ایمنی، کاهش ترافیک و توسعه حمل‌ونقل کالا را داشتند، در اولویت قرار گرفت و بر اساس آن‌ها کریدورهایی تعریف شد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راهها شرکت ساخت از تکمیل کریدورهای منتهی به شمال کشور خبر داد و گفت:  در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی اتمام ٤خطه کردن محور تهران-فیروزکوه-قائم شهر و بهره برداری از ١١کیلومتر از  محور هراز را دستور کار داریم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز کدخدازاده معاون ساخت‌وتوسعه راه‌ها گفت: بیشتر بار حمل‌ونقل کشور هنوز روی راه‌ها و بزرگراه‌ها است که امیدواریم به‌تدریج به سمت ریل سوق یابد.

وی بابیان اینکه تا پیش‌ازاین راه‌هایی که در استان‌ها ساخته می‌شد، کارکرد استانی و منطقه‌ای داشت گفت: اکنون و با توجه به طرح جامع حمل‌ونقل نگاه ملی به حمل‌ونقل بیشتر شد و راه‌های شریانی و مهم که کارکرد ارتقای ایمنی، کاهش ترافیک و توسعه حمل‌ونقل کالا را داشتند، در اولویت قرار گرفت و بر اساس آن‌ها کریدورهایی تعریف شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها بابیان اینکه 10 کریدور شریانی تعریف شده است که بار اصلی حمل‌ونقل را برعهده خواهند داشت و مبدأ  و مقصد آن مرزهای اصلی کشور هستند گفت: موضوع  ایمنی ترافیک و توسعه اقتصادی و فرهنگی و ترانزیت بین‌المللی کالا در حوزه این 10 کریدور است.

وی  با اعلام اینکه کریدور شماره 1 مهم‌ترین کریدور ما است که از شلمچه آغاز می‌شود و به موازات سواحل خلیج فارس به طول 1700 کیلومتر به کنارک در استان سیستان و بلوچستان متصل می‌شود ادامه داد:عمده صادرات و واردات ما از طریق خلیج فارس انجام می‌شود که در این باره کریدور شماره 10 یا همان کریدور زاگرش از مرز بازرگان به بندر امام به طول  1480کیلومتر ساخته می‌شود که به موازات استان‌های مرزی غرب کشور است و شهرهای همجوار نیز به آن وصل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در کریدور شماره 7 که اولویت بعدی ما است، راه‌هایی که به شمال کشور منتهی می‌شود، مدنظر قرار دارد.

کدخدازاده با اشاره به اینکه در استانه سال نو و اغاز سفرهای نوروزی هستیم، اظهار داشت: امسال در کریدور شماره هفت تکمیل محور فیروزکوه انجام می‌شود، همچنین دوخطه کردن محور تهران - فیروزکوه - قائمشهر- ساری  نیز در برنامه سال جاری است.

کدخدازاده گفت: از دوخطه محور هراز نیز حدود 45 کیلومتر باقی‌مانده که 11 کیلومتر آن تا پایان امسال افتتاح خواهد شد..

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.