| کد خبر: 159906 |

عفیفی پور خبرداد:

رشد ۳۵ درصدی درآمدهای بندر شهید رجایی

الله مراد عفیفی پور خبر داد که رشد ۳۵ درصدی در بخش درآمد‌ها و کاهش ۳۷ درصدی مطالبات معوقه بدهکاران تجاری بخشی از دستاورد‌های بندر شهید رجایی در دوران پسابرجام است.

تین نیوز

 بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود ۸۵ درصد کالا‌های کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

به گزارش تین نیوز ، الله مراد عفیفی پور در نشست با معاونان توسعه مدیریت و طرح و توسعه بنادر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، اظهار کرد: این بندر دروازه طلایی اقتصاد ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود ۸۵ درصد کالا‌های کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: در دوران پسابرجام خرید تجهیزات راهبردی کانتینری شامل ۱۲ دستگاه گنتری کرین و ۱۵ دستگاه ترانستینر با اعتباری افزون بر ۱۷۵ میلیون یورو، آغاز عملیات ساخت سه پست اسکله ۱۰۰ هزار تنی ویژه صادرات فرآورده‌های نفتی سبک با ظرفیت عملیاتی ۳۴ میلیون تن و اعتباری افزون بر یک هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال صورت گرفت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رشد ۳۵ درصدی در بخش درآمد‌ها و کاهش ۳۷ درصدی مطالبات معوقه بدهکاران تجاری به عنوان بخش دیگری از دستاورد‌های بندر شهید رجایی در دوران پسابرجام است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه تمامی تعهد‌های بندر شهید رجایی در زمینه اشتغالزایی به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شد.

عفیفی پور اظهار کرد: تاکنون برای جمعیتی افزون بر یک هزار و ۳۷۰ نفر شغل در قالب طرح‌های سرمایه گذاری و عمرانی ایجاد شده است.

 بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که ۵۳ درصد صادرات و واردات، ۷۰ درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود ۸۵ درصد کالا‌های کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و ۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران است. 

عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخص‌های مهمی است که مدت‌های بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.اما خوشبختانه با تلاش‌های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه‌ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد. 

بندر شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

شامگاه بیست و ششم دی ماه ۱۳۹۴ با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته‌ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه ۱+۵) یعنی روند لغو تحریم‌های هسته‌ای غرب علیه تهران آغاز شد.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.