| کد خبر: 158233 |

خادمی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی راه آهن زاهدان به مشهد

این خط ریلی بخشی از کریدور ریلی شمال- جنوب شرق کشور است که کشور‌های آسیای میانه را از طریق راه‌آهن سرخس به شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران و سپس به بندر چابهار و آب‌های آزاد متصل می‌کند

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با آغاز عملیات اجرایی راه آهن زاهدان - مشهد بخش دیگری از کریدور ریلی شمال- جنوب تکمیل می شود.

خیراله خادمی از آغاز عملیات اجرایی راه آهن زاهدان- مشهد خبر داد و گفت: این خط ریلی بخشی از کریدور ریلی شمال - جنوب شرق کشور است که کشور های آسیای میانه را از طریق راه آهن سرخس به شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران و سپس به بندر چابهار و آب های آزاد متصل می کند.

به گزارش تین نیوز  از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی این خط ریلی را موجب توسعه شبکه ریلی در شرق کشور دانست و خاطرنشان کرد: قطعه اول طرح راه آهن زاهدان- مشهد از شمال به طول ۴۸ کیلومتر از ایستگاه یونسی از خط ریلی مشهد- بافق منشعب می شود و پس از عبور از مسیر دشت و تپه ماهور به ایستگاه گناباد منتهی می شود.

وی همچنین  راه آهن زاهدان- مشهد را نقطه اتصال ریلی بین استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی معرفی کرد و افزود: این طرح بخشی از کریدور ترانزیتی شمال- جنوب شرقی است و نقش مهمی در بهره مندی از مزایای ترانزیت ریلی کالا بین کشور های آسیای میانه و آب های آزاد برای استان های همجوار دارد.

خادمی در ادامه اعلام کرد: سرعت طرح ۹۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار های باری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطار های مسافری است.

وی تصریح کرد: این محور دارای ۴۵ دستگاه پل و آب رو و یک دستگاه پل بزرگ است و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، یک میلیون متر مکعب خاکریزی، ۹۸ هزار متر مکعب بتن ریزی نیز احجام عملیاتی در این خط ریلی بایستی انجام شود.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.