| کد خبر: 150682 |

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛

◄ پیش‌بینی شبکه آزاد‌راهی ۱۰ هزار کیلومتری

ما در حالی به سمت توسعه آزادراه‌ها گام برداشته‌ایم که با قوانین مصوب یک شبکه آزاد‌راهی ۱۰ هزار کیلومتری را پیش‌بینی کرده‌ایم.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در حالی به سمت توسعه آزادراه ها گام برداشته ایم که با قوانین مصوب یک شبکه آزاد راهی ۱۰ هزار کیلومتری را پیش بینی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عباس آخوندی در مراسم افتتاح قطعه ۳ کنارگذر غرب اصفهان گفت: قانون مشارکت یکی از بهترین قوانینی است که تاکنون تصویب شده و این قانون اجازه مشارکت به بخش خصوصی در تمام حوزه های حمل ونقلی در بخش ساخت، نگهداری و ناوگان را صادر می کند.

او افزود: در خصوص آئین نامه باید اعلام کنم که قدیمی و متمرکز بر روی ساخت آزادراه ها از طریق دولت و مشارکت بخش خصوصی بود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که آئین نامه در دو سال گذشته عوض شده گفت: با روش BOT، ساخت و اجاره در تمام شقوق حمل ونقل تسریع یافت و ساخت در اختیار بخش خصوصی و شریک که مورد استقبال بخش خصوصی نیز قرار گرفت.

آخوندی تاکید کرد: در صورتی که آئین نامه نیاز به تجدید نظر داشته باشد این کار انجام خواهد شد. اما با همین آئین نامه تاکنون چند هزار میلیارد تومان برای ساخت و توسعه زیربناها برنامه ریزی شده است. زیرا بازگشت سرمایه به عنوان یک اصل منظور شد و سرمایه با سود مشخص و بدون هیچ گونه تحمیلی از سوی وزارت راه و شهرسازی به سرمایه گذار بازمی گردد.

به گفته آخوندی هم اکنون سهم بخش خصوصی در مشارکت ساخت آزادراه ها ۷۰ درصد بخش خصوصی، سهم دولت ۳۰ درصد و دوره بازگشت ۱۲ ساله مشخص شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره اثرگذاری شیوه جدید گفت: با همین شیوه عملکرد آزادراه قم – گرمسار بیش از ۱۲۰ درصد است و بازگشت سرمایه قبل از اتمام طرح صورت می گیرد و چنین اتفاقی در آزاد راه قزوین- رشت نیز در حال رخ دادن است.

آخوندی گفت: ما در حالی به سمت توسعه آزادراه ها گام برداشته ایم که با قوانین مصوب یک شبکه آزاد راهی ۱۰ هزار کیلومتری را پیش بینی کرده ایم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود کمتر از ۲ میلیون خودرو در قبل انقلاب گفت: امروز شاهد تردد ۲۰ میلیون خودرو در کشور هستیم. از این رو توسعه راه ها با سرمایه دولتی امکان پذیر نیست و باید به سمت توسعه با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی گام برداریم .

وی به نقش کنار گذر شرق اصفهان در ترافیک این شهر اشاره کرد و گفت: این آزادراه دسترسی جانبی و عبور از اصفهان را تسهیل می کند از این رو امیدواریم ۶۲ کیلومتر از این آزاد راه تا پاییز سال آینده زیر بار ترافیکی برود و در تلاش هستم تا مجوز میزان باقیمانده از کنار گذر غرب اصفهان را از هیات وزیران اخذ کنم. تا در آینده شاهد اتصال آن به آزادراه اصفهان- شیراز باشیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.