| کد خبر: 142487 |

پنجاه شرکت برتر خدمات لجستیکی (3PL) بین‌المللی در سال 2016

مجتبی سلیمانی سدهی-ارتقای سطح آگاهی از اهمیت لجستیک طی سالهای اخیر موجب شده تا کم و بیش اقداماتی در جهت توسعه لجستیک در کشورها و شرکتهای پیشروی دنیا صورت گیرد که از آن جمله می‌توان به پدید آمدن شرکتهای لجستیکی طرف سوم (3PLها) و گسترش استقبال عمومی از آنها اشاره کرد.

تین نیوز

مجتبی سلیمانی سدهی-ارتقای سطح آگاهی از اهمیت لجستیک طی سالهای اخیر موجب شده تا کم و بیش اقداماتی در جهت توسعه لجستیک در کشورها و شرکتهای پیشروی دنیا صورت گیرد که از آن جمله می‌توان به پدید آمدن شرکتهای لجستیکی طرف سوم (3PLها) و گسترش استقبال عمومی از آنها اشاره کرد.

بنا بر تعریف، شرکتهای لجستیکی طرف سوم یا به اختصار 3PLها به شرکت هایی گفته می شود که سازمان های تولیدی یا خدماتی بخشی از یا کل امور لجستیکی خود را به آنها برون سپاری می کنند. این شرکت ها معمولا در حوزه های حمل ونقل و انبارداری متخصص هستند و قادرند خدمات خود را با انواع مختلف و متنوعی از محصولات منطبق سازند. کارکرد اصلی 3PLها مبتنی بر توزیع فیزیکی کالا و خدمت می‌باشد.

 فشار بازار برای کاهش قیمت‌ها، فشار برای ارتقای خدمت دهی به مشتریان، جهانی سازی و توسعه تکنولوژی‌های جدید اطلاعاتی به عنوان چهار عامل اصلی توسعه خدمات  3PL طی سال های اخیر مطرح هستند.

موسسه معتبر آرمسترانگ  (مؤسسه بین‌المللی مشاور خدمات لجستیکی) از سال 2011 به‌طور سالیانه اقدام به رتبه‌بندی شرکت‌های خدمات لجستیکی (3PL) برتر دنیا می‌کند که جدیدترین رتبه‌بندی در می 2017 (خرداد 1396) توسط این موسسه منتشر گردید.

در این رتبه‌بندی که براساس درآمد خالص شرکت‌های لجستیکی بین‌المللی (حوزه فعالیت بین‌المللی شرکت‌ها مدنظر بوده است) طی سال 2016 صورت گرفته است پنجاه شرکت برتر لجستیکی بین‌المللی مشخص گردیدند که در جدول زیر اسامی شرکت‌های لجستیکی برتر و درآمد خالص سالیانه آنها به ترتیب آمده است:

بر این اساس، درآمد خالص 50 شرکت برتر لجستیکی طی سال 2016 بالغ بر 258 میلیارد دلار بوده است که سه شرکت لجستیکی آلمانی DHL، Kuehne & Nagel و DB Schenker بیش از 63 میلیارد دلار درآمد سالیانه داشته‌اند.

کلیه این شرکت‌های لجستیکی طیف گسترده‌ای از خدمات لجستیکی اعم از حمل‌ونقل دریایی، هوایی، ریلی، جاده‌ای، انبارداری، خدمات فورواردری، توزیع، خدمات لجستیکی برپایه فناوری اطلاعات و مانند آن را به مشتریان خود ارایه می‌دهند.

در حالیکه میانگین عمر فعالیت 50 شرکت برتر لجستیکی بین‌المللی 63.3 سال است؛ یازده شرکت دارای سابقه‌ای بیش از 100 سال و هفت شرکت دارای سابقه‌ای کمتر از 20 سال فعالیت لجستیکی در سطح بین‌المللی هستند.

شرکت‌های لجستیکی آمریکایی بیشترین تعداد را در بین 50 شرکت برتر لجستیکی سال 2016 دارند (21 شرکت) و پس از آن شرکت‌های آلمانی (7 شرکت)، ژاپنی (6 شرکت)، فرانسوی (4 شرکت) و انگلیسی و دانمارکی (هر کدام 2 شرکت) بیشترین حضور را در بین برترین‌های لجستیکی دنیا دارند. ضمن اینکه کشورهای استرالیا، چین، سنگاپور، هنگ‌کنگ، کره‌جنوبی، کویت، نیوزلند و سوئیس هرکدام دارای یک شرکت لجستیکی بین‌المللی برتر (در میان 50 شرکت) هستند.

از منظر درآمد سالیانه، شرکت‌های لجستیکی آمریکایی با حدود 76.3 میلیارد دلار درآمد سالیانه بیشترین سهم را در بین 50 شرکت برتر لجستیکی بین‌المللی دارند (نزدیک 29.5% سهم از کل) و پس از آن در فاصله‌ای نزدیک، شرکت‌های آلمانی با 29.4%، شرکت‌های ژاپنی با 13.85% و فرانسوی‌ها با 6.8%  سهم از کل درآمد سالیانه شرکت‌های برتر لجستیکی به عنوان پردرآمدترین کشورها از محل ارایه خدمات لجستیکی بین‌المللی قرار می‌گیرند.

منبع: موسسه آمادگران و ماهنامه لجستیک

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.