رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجانغربی مطرح کرد:
ارتقای شاخصهای توسعه آذربایجانغربی با اولویت حوزه حملونقل
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجانغربی بر تمرکزگرایی و زمانبندی پروژههای راه و شهرسازی و نیز واگذاری پروژهها به بخش خصوصی تأکید کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجانغربی بر تمرکزگرایی و زمانبندی پروژههای راه و شهرسازی و نیز واگذاری پروژهها به بخش خصوصی تأکید کرد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجانغربی، ناصر حضرتی پر با بیان اینکه تقویت بنیه صنعت و تولید داخلی و نیز برپایی اقتصادی توانمند در گرو توسعه زیرساختهای حملونقل است، گفت: واگذاری پروژههای عمرانی به بخش خصوصی در راستای اهداف توسعه و عمران استان ضروری است.
وی ادامه داد: لازم است تمرکزگرایی پروژههای راه و شهرسازی استان، تعیین و تکلیف مطالبات پیمانکاران، ساماندهی نیروهای انسانی و شفافسازی هزینههای جاری در رأس برنامههای کاری اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجانغربی بر حرکت جهادی برای جبران عقبماندگیهای حوزه حملونقل تأکید کرد و گفت: در حال حاضر پروژههای عمرانی استان مشکل اعتبار ندارد بلکه اولویتبندی پروژهها باید مدنظر باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجانغربی نیز در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجانغربی به شاخصهای آذربایجانغربی در حوزه ساخت و توسعه راههای استان اشاره کرد و گفت: استان به لحاظ شاخص طول راهها در رتبه ۱۰ کشوری و به لحاظ شاخص ساخت آزادراه و بزرگراه در رتبه ۲۲ کشوری قرار دارد.
ابراهیم مبارک قدم افزود: رتبه آذربایجانغربی از نظر شاخص طول راههای اصلی ۱۴ است.
مبارک قدم نرخ متوسط رشد آزادراه و بزرگراه در کشور را ۷/۷ اعلام و نرخ متوسط رشد راههای اصلی را ۴/۳ اعلام کرد و گفت: علیرغم زحمات سالهای اخیر در توسعه شبکه بزرگراهی و شریانی استان به دلیل پایین بودن رشد شبکه راهها نسبت به میانگین کشوری باید سهم اعتبارات حملونقل استان در سطح ملی و استانی باید افزایش یابد.
وی با بیان اینکه تأمین نقدینگی برای پروژهها ضروری است بر استفاده از روشهای جدید تأمین منابع مالی از جمله اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تأکید کرد.
مبارک قدم افزود: تعیین و تکلیف پروژههای نیمهتمام، تمرکز منابع در پروژهها بر اساس اولویتبندی و نقش محورها در کریدورهای ملی و منطقهای و توزیع اعتبارات راههای روستایی برحسب محرومیت شهرستانها روستاهای بالای ۵۰ خانوار در برنامهریزی ساخت و توسعه راههای استان لحاظ خواهد شد.
در بخش اداری و هزینههای جاری نیز ترمیم حقوق و مزایای پرسنل و توجه به هزینههای جاری ادارات زیرمجموعه راه و شهرسازی استان با توجه به انتزاع راهداری و کاهش اعتبارات تعمیر، تجهیز و نگهداری ساختمانها و ماشینآلات از موضوعات مطرح شده در این نشست مشترک بود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.