| کد خبر: 134532 |

برای نخستین بار در خاورمیانه اتفاق افتاد

◄ استفاده از سامانه اسکن برای اعلام دقیق خرابی جاده‌ها

روز گذشته عبدالهاشم حسن‌نیا از بهره‌برداری پایلوت از سامانه جدیدی در جاده‌های کشور خبر داد، این سامانه که با عنوان اختصاری PMS شناخته می‌شود وظیفه اسکن سطح جاده و بررسی میزان خرابی‌ها را بر عهده دارد.

تین نیوز

روز گذشته عبدالهاشم حسن‌نیا از بهره‌برداری پایلوت از سامانه جدیدی در جاده‌های کشور خبر داد، این سامانه که با عنوان اختصاری PMS شناخته می‌شود وظیفه اسکن سطح جاده و بررسی میزان خرابی‌ها را بر عهده دارد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز؛ برای اطلاع از جزئیات این موضوع به سراغ عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای رفتیم و از او پرسیدیم، کار این سامانه دقیقاً چیست؟

 

این سامانه مانند یک ناظر دائمی عمل خواهد کرد و با دقت بسیار بالایی وضعیت جاده را به اطلاع مسئولان مربوطه خواهد رساند، نوع کار این سامانه هم این‌گونه است که با یک دوربین HD تمام سطح جاده را بررسی خواهد کرد.

 

این سامانه با استفاده از دوربین سرعت‌بالا تصاویر سه‌بعدی از جاده تهیه می‌کند و با لنز وایدی که دارد هر خرابی در جاده را تا عمق 25 سانتی‌متری تشخیص می‌دهد.

 

هدف از انجام این پروژه چه بود؟

هدف از انجام این پروژه این است که ما در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سالانه صدها میلیارد صرف تعمیر جاده‌ها می‌کنیم و گاهی در مناطق مختلف اطلاعات ما از خرابی‌های محورها به‌اندازه کافی نیست و این باعث هدر رفت سرمایه‌های بسیار زیادی می‌شود.

 

ببینید شما تا زمانی که بافت ناسالم را دقیقاً و با جزئیات نشناسید نمی‌توانید راهکار مناسبی برای تعمیر آن ارائه بدهید، مثلاً در مواردی ممکن است خرابی جاده احتیاج به یک تعمیر ساده داشته باشد و ما آن را تعمیر اساسی کنیم و برعکس، اما این دستگاه دقیقاً میزان خرابی را خواهد گفت و همچنین نشان خواهد داد به چه میزان تعمیرات نیاز است.

 

حسن‌نیا در پایان با ابراز اینکه این سامانه برای اولین بار است که در خاورمیانه مورداستفاده قرار می‌گیرد گفت، ما به‌صورت آزمایشی این سامانه را در استان چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی کردیم و در ادامه تلاش خواهیم کرد تمام محورها را به این سامانه مجهز کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ویدا 0 0

    بابت بررسی جاده ی هراز به تهران کلا هیچ روشنایی وجود ندارد؛ وفاقدتابلو و کیلومترهای مانده تا شهرهای مسیر میباشد.